۳۰-درصد-خانواده‌های-عودت-کننده-نیاز-به-کمک‌های-عاجل-دارند

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده که ۳۰ درصد خانواده‌های عودت کننده نیاز به کمک‌های عاجل دارند و برای کمک به ۷ درصد آن‌ها امکانات مالی موجود اند.

به گزارش افغان نیوز: در گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت یا (آی.او.ام) آمده است که در پنج ماه اول سال‌جاری میلادی، ۲۸۵ هزار افغان از ایران به کشور‌شان برگشته و این نشان می‌دهد که ۱۵۰ هزار افغان مهاجر نسبت به سال گذشته، بیشتر از ایران به افغانستان برگشته‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی‌که دیروز "جمعه" به نشر رسانده گفته که این افغان‌ها به کشوری برگشته‌اند که در آن جنگ ادامه دارد، ملکی‌ها مصون نیستند و بسیاری مردم در فقر و قحطی به سر می‌برند.

در گزارش آمده که ۳۰ درصد خانواده‌های عودت کننده نیاز به کمک‌های عاجل دارند و برای کمک به ۷ درصد آن‌ها امکانات مالی موجود اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در ادامه این گزارش می‌نویسد، سال گذشته ۶۰۰ هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان به‌طور داوطلبانه و یا جبری به کشور برگشتند و ۳۶۰ هزار افغان به‌خاطر جنگ و نا امنی از مناطق‌شان بی‌جا شده بودند.

افغانستان از جمله کشور های است که گروه های مختلف تروریستی در آن فعالیت دارند و هر ازگاهی از میان افراد ملکی و نظامی قربانی می گیرند.

۳۰ درصد خانواده‌های عودت کننده نیاز به کمک‌های عاجل دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد