۳۵۰-عراده-ملی-بس-در-افغانستان-توسط-هند-ترمیم-می-شوند

۳۵۰ عراده بس شهری که پیش از این از سوی هند به افغانستان اهدا شده بود و در حال حاضر غیر فعال است، به کمک مالی این کشور ترمیم می شود.

به گزارش افغان نیوز: تفاهم نامه ترمیم این تعداد ملی بس امروز بین محمدحمید طهماسی سرپرست وزارت ترانسپورت و  منپریت ووهرا سفیر هند در کابل امضا شد.

سرپرست وزارت ترانسپورت گفت که مطابق با این تفاهم نامه، ۳۵۰ عراده ملی بس در کابل و شماری از ولایات که از کار افتاده و غیر فعال است، ترمیم و دوباره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، این تعداد ملی بس از سوی شرکت هندی( RMA Group) ترمیم می شود.

طهماسی افزود در صورتی که وسایط ترمیم شده به درستی مورد استفاده قرار گیرد، جانب هند متعهد شده است که ۱۰۰۰ عراده ملی بس دیگر به افغانستان اهدا کند.

طهماسی خاطر نشان کرد که وزارت ترانسپورت مصمم است با شاروالی کابل در زمینه ایجاد ایستگاه های مشخص گفتگو کند تا از وسایط ترمیم شده به درستی استفاده شود.

منپریت ووهرا سفیر هند گفت که ترانسپورت شهری معیاری بخاطر عرضه درست خدمات شهری در افغانستان بسیار مهم است و از این رو هند مصمم است با افغانستان در این عرصه همکاری کند.

وی گفت که طرح ترمیم بس های شهری اهدا شده از سوی هند که اکنون قابل استفاده نیستند، با هزینه دو میلیون و ۸۷۲ هزار دالر کمک مالی این کشور اجرا خواهد شد.

ووهرا افزود که بس های مذکور در سال های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ به افغانستان اهدا شده بود.

به گفته سفیر هند، لازم است بخاطر استفاده درست و افزایش کارآیی این بس ها، ترمینل ها و ایستگاه های معیاری در شهرهای مختل افغانستان ایجاد شود.

۳۵۰ عراده ملی بس در افغانستان توسط هند ترمیم می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد