۴۵-هزار-تن-جلغوزه-به-چین-صادر-می‌شود

مسوولان امارت اسلامی افغانستان از آغاز دوباره دهلیز هوایی میان افغانستان و چین خبر داده و می گویند که قرار است امسال، ۴۵ هزار تن جلغوزه به چین صادر شود.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام حنیفی، معاون ریس الوزرای طالبان امروز یکشنبه( ۹، عقرب ) در نشست خبری گفت که در سال روان قرار است ۴۵ هزار تن جلغوزه به کشور جمهوری چین صادر شود که ارزش مجموعی آن به یک میلیارد دالر می‌رسد.

آقای حنیفی بیان کرد که پروژه های تاپی و تاب به زودترین فرصت عملی خواهد شد که از طریق این پروژه‌ها نیز سالانه یک میلیارد دالر عواید به دست خواهد آمد.

اوافزود که مسوولان حکومت امارت اسلامی با معاون وزیر خارجه ترکمنستان دیدار داشته و روی عملی سازی پروژه های تاپی و تاب تبادل نظر صورت گرفته که به زودترین فرصت عملی خواهد شد.

محمد یونس مومند، سرپرست عمومی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از وزارت مالیه خواست که جلو قاچاق صادرات جلغوزه را بگیرد.

مومند تاکید کرد که جلغوزه افغانستان باید به صورت قانونی به کشور های همسایه صادر شود تا عواید آن به بانک ها انتقال یابد.

او افزود: میزان عواید صادرات جلغوزه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به گفته مومند، با صادر شدن 45 هزار تن جلغوزه به کشور چین، بیش از یک میلیارد دالر عواید به دست خواهد آمد.

این درحالی است که پیش از این نیز اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از طریق دهلیز هوایی میوه های تازه و خشک را به کشور های همسایه از طریق دهلیز هوایی صادر می‌کرد اما؛ پس از سقوط حکومت پیشین این نخستین بار است که جلغوزه افغانستان به چین از طریق دهلیز هوای صادر می‌شود.

۴۵ هزار تن جلغوزه به چین صادر می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد