۵-درصد-به-معاش-سربازان-پلیس-اضافه-می-شود

وزارت امور داخله با جامعه بین‌المللی روی افزایش ۵ درصدی معاشات پولیس توافق کردند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور داخله کشور امروز دوشنبه( 21 – قوس) درکابل، در دومین نشست استراتژیک برد سیستم مدیریتی« لتفا»، بخاطرکمک های مالی خصوصا بخش پولیس و تحکیم حاکمیت قانون درکشور با دفتر سازمان ملل متحد، روی افزایش 5 درصدی و سایر امتیازات مالی پولیس افغانستان توافق نمود.

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله در این نشست گفت:« این توافق و نشست با در نظر داشت وضعیت کنونی کشور و تهدیدات امنیتی در سایر ولایت های کشور، بخشی بزرگی این کمک ها در بخش پولیس و سایر امتیازات مالی پولیس به عنوان تشویق و حمایت از آنها صورت گرفته است».

آقای برمک هدف از این نشست را یک سلسله اصلاحت در عرصه پیشرفت، انکشاف و آوردن اصلاحات کدری در ساختار پولیس خوانده و می گوید که این کمک ها از طریق پروژه لتفا تمویل می شود.

وی گفته است که پروسه ملکی سازی بخش های ادارات وزارت داخله از اولویت های کاری این وزارت می باشد که جامعه بین‌المللی و همکاران(UNDP)، با اداره کمک های تخنیکی و مالی می توانند وزارت داخله را یاری رسانند.

وزیر امور داخله خاطرنشان ساخت که تعداد زیادی از ادارات و ریاست های عمومی این وزارت، تحت ریفورم ساختاری، کدری و معرفی روش های مدیریتی با استفاده از تکنالوژی قرار دارد.

وی تاکید دارد که اکثر ادارات این وزارت تا شش ماه آینده باید مطابق سیستم مدیریتی برقی عیار شوند.

وی تصریح نمود، از اول برج جدی سال روان 5 درصد در معاشات موجود پولیس افزایش می یابد.

آقای برمک همچنان انکشاف پولیس را یک بخش از استراتژی چهارساله این وزارت خوانده می گوید:« بعد از این منابع مالی‌ی که از طرف جامعه بین‌المللی به حکومت داده می شود، بصورت درست مدیریت و کنترول شده و در انکشاف پولیس مصرف خواهند شد».

قابل ذکر است که وزیر امور داخله در این نشست خاطر نشان می سازد که جامعه در صورت عدم حسابدهی شفاف و درست از مصرف بودجه، کمک های شان را بالای نیروهای امنیتی قطع خواهند کرد که جامعه بین‌المللی یک سلسله شرائیط مثبت را بالای وزارت داخله گذاشته است که باید پذیرفته شود.

 

۵ درصد به معاش سربازان پلیس اضافه می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد