۶-شرکت-مخابراتی-برای-سرمایه‌گذاری-آماده-شدند

شش شرکت مخابراتی ‌که در میان آن‌ها شرکت‌های داخلی نیز استند، آماده شده‌اند تا در بخش فایبر نوری در کشور، سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش افغان نیوز: مسؤولان ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی می گویند که شش شرکت مخابراتی برای سرمایه‌گذاری در بخش فایبر نوری در کشور، اعلام آماده گی کرده اند.

این شرکت های مخابراتی‌که در میان آن‌ها شرکت‌های داخلی نیز استند و پیش از این‌هم در بخش مخابرات مبالغ هنگفتی را سرمایه‌گذاری کرده‌اند، آماده شده‌اند تا در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

عطامحمد یاری، مشاور فنی بورد ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی گفت: “با تطبیق این و توسعۀ فایبر نوری افغانستان یک جایگاه بهتری را در عرصه خدمات به‌خصوص انترنت احراز خواهد کرد و در پهلوی این‌که مارکیت داخلی از لحاظ خدمات مخابراتی و انترنتی مرفوع خواهد شد، این در حقیقت به‌حیث یک پل اتصال منطقه‌یی نیز تلقی می‌شود که ترانزیت (فایبرنوری) کشور های همسایه از طریق افغانستان انجام خواهد شد.”

مسؤولان این اداره می‌گویند که درحال حاضر اداره تدارکات ملی در هماهنگی با اداره تنظیم خدمات مخابراتی “اترا” سرگرم بررسی پیشنهادهای این شرکت‌ها و مشخص‌کردن شرکت‌های واجد شرایط است.

عبدالواسع حیدری، آگاه امور اقتصادی در این مورد گفت: «امروز در جهان حکومت‌داری الکترونیک مروج است که باعث شفافیت و جلب اعتماد مردم می‌شود. سرمایه در فایبر نوری در توسعۀ چنین حکومت‌داری در کشور کمک خواهد کرد، اما بدون شک که سرمایه‌گذاری در این بخش مستلزم روی دست گرفتن سیاست درستی است که بتواند قناعت سرمایه‌گذاران را فراهم کند.»

 قابل ذکر است، شرکت‌های خصوصی در حال به سرمایه‌گذاری در بخش فایبر نوری آماده می‌شوند که حکومت درنظر دارد شبکه فایبر نوری کشور را به شبکه‌های فایبر نوری چین و آسیای میانه پیوند سازد.

۶ شرکت مخابراتی برای سرمایه‌گذاری آماده شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد