‏پیشبرد-کارهای-پروژه-تاپی-محور-نشست-مقام‌های-ا-ا

وزارت معادن و پترولیم کشور از برگزاری نشست به منظور پیشبرد کارهای پروژه تاپی در این وزارت خبر می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ همایون افغان سخنگوی این وزارت در ایکس خود نوشته است که این نشست دیروز (شنبه، 18حمل) برگزار و روی پیش‌برد کارهای پروژه تاپی بحث و گفتگو شده است.

به نقل از افغان، این نشست به سرپرستی شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم، و معین‌ها و مسوولان وزارت‌خانه‌های مالیه، عدلیه، خارجه، زراعت، ادره ملی محیط زیست و د افغانستان بانک در مقر این وزارت برگزار شده بود.

پروژه تاپی در سال ۲۰۱۶ توسط رییس جمهور چهار کشور شامل این پروژه، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند گشایش یافت و کار بخش ترکمنستان این پروژه به روز (جمعه، 4حوت) سال 1396 پایان یافت.

درازای مجموعی لوله گاز تاپی 1814کیلومتر است و این لوله، گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌دهد.

این لوله از ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند و کندهار می‌گذرد و هشت صد و شانزده کیلومتر از مجموع یک هزار و هشت صد و چهارده کیلومتر آن در خاک افغانستان کشیده می‌شود.

در افغانستان، لوله گاز تاپی در امتداد جاده شاهراه هرات – کندهار کشیده می‌شود و پس از آن از کویته و ملتان پاکستان می‌گذرد و در نهایت به شهر فزیلکا در هند می‌رسد.

‏پیشبرد کارهای پروژه تاپی محور نشست مقام‌های ا.ا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد