استقبال-ا-ا-از-موضوع-کشورهای-همسایه-در-قبال-افغانستان

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی از موقف مثبت کشورهای روسیه، چین، پاکستان و ایران در قابل افغانستان استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای فطرت این سخنان را در یک نوار تصویری امروز (شنبه‌، ۷ میزان) به تلویزیون ملی گفته و افزوده که تنها راه تعامل جهان با حکومت سرپرست ادامه گفتگو می‌باشد.

این در حالی است که وزیران امور خارجه ایران، چین، روسیه و وزیر دفاع پاکستان در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در یک نشست چهارجانبه درباره افغانستان گفت‌وگو کردند.

طبق اعلام وزارت خارجه ایران، این نشست به ریاست سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، و با حضور وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان برگزار شد.

در خبرنامه وزارت خارجه ایران آمده است که در این نشست، آخرین وضعیت افغانستان مورد بررسی قرار گرفته و با صدور یک بیانیه خاتمه یافته است.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که این نشست بر هماهنگی تلاش‌ها برای «تعامل با مقامات افغانستان» به‌منظور ترویج صلح و ثبات در این کشور متمرکز بوده است.

اگرچه ایران، پاکستان، چین و روسیه با ا.ا روابط دیپلماتیک برقرار کرده‌اند، اما هنوز به طور رسمی حکومت سرپرست را به رسمیت نشناخته‌اند. این کشورها بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، مبارزه با گروه‌های تروریستی و مقابله با قاچاق مواد مخدر تأکید دارند، در حالی که کشورهای غربی عمدتاً بر فشار بر ا.ا به‌دلیل نقض حقوق بشر و حقوق زنان تمرکز دارند.

استقبال ا.ا از موضوع کشورهای همسایه در قبال افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد