ا-ا-در-نشست-تماس-منطقه-ای-شرکت-نکرد

ذاکر جلالی رییس ریاست سوم سیاسی وزارت خارجه گفته است که امارت اسلامی در نشست تماس منطقه‌ای در تهران شرکت نکرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای جلالی نوشته است که امارت اسلامی افغانستان توقع دارد در نشست‌هایی که درباره افغانستان برگزار می‌شوند به‌جای شکل دادن مکانیزم‌های جدید، از طریق مکانیزم‌های معمول و جا افتاده استفاده صورت گیرد.

وی گفته است که مقام‌های امارت اسلامی درباره نشست سوم دوحه نیز در حال گفتگو هستند.

همزمان با فرارسیدن سومین نشست دوحه درباره افغانستان، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان از برگزاری نشست گروه تماس با محوریت افغانستان در تهران خبر داده بود.

آقای کابلوف گفته است نشست قرار است روز (شنبه، 19 جوزا) در تهران برگزار شود؛ نمایندگان روسیه، چین، ایران و پاکستان در آن شرکت خواهند کرد.

همچنان خبرگزاری تاس روسیه نیز گزارش داده که ضمیر کابلوف با نمایندگان کابل در مورد آمادگی برای سومین نشست دوحه نیز گفتگو کرده است.

این در حالی است که سازمان ملل در بیانیه‌ای گفته بود، نشست سوم دوجه درباره افغانستان با حضور طیف‌های مختلف افغان در 30 ژوئن و اول جولای (10 و سرطان) برگزار خواهد شد.

در این این بیانیه افزوده شده است که در نشست آینده دوحه فعالان جامعه مدنی نیز حضور خواهند داشت.

رزماری دی‌کارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل پیش‌تر در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه‌ی ا.ا گفته بود که هدف اصلی سومین نشست دوحه در مورد افغانستان «عادی‌سازی» روابط جهان با حکومت کابل است.

گفتنی است که توماس نیکلسون، نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا در امور افغانستان با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست در کابل دیدار و دو طرف درباره سومین نشست دوحه گفتگو کرده‌اند.
 آقای متقی در دیدار با نیکلسون خواستار مشارکت معنی دار نماینده امارت اسلامی در این نشست شد.
 نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا حضور نماینده حکومت سرپرست در نشست سوم دوحه را با اهمیت خوانده و گفته است که موضوعات مهم در این دور به بحث گرفته خواهد شد.

 

ا.ا در نشست تماس منطقه ای شرکت نکرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد