برگشت-مارشال-دوستم-از-بستر-بیماری-به-میدان-جنگ

مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنش اسلامی افغانستان بعد از چندین ماه مداوا در ترکیه به افغانستان برگشت.

به گزارش افغان نیوز؛ عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحه و از اعضای برجسته حزب جنبش اسلامی در صفحه فیسبوکش نوشته است که آقای دوستم بعد از تداوی از ترکیه به افغانستان آمده است.

در ماه‌های اخیر و با افزایش حملات گروه طالبان به شمال افغانستان، مارشال دوستم به جوزجان، زادگاهش رفت تا در برابر حملات گروه طالبان رهبری نیروهای مردمی را به دست گیرد.

تصاویر آقای دوستم با پسرش در جبهه جوزجان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در حالیکه هنوز هم جنگ در جوزجان جریان داشت، آقای دوستم به ترکیه رفت.

گزارش‌های متناقض تایید ناشده از وضعیت سلامت او مرتب منتشر می‌شد. تا اینکه دو هفته پیش عکسی از آقای دوستم در شبکه‌های اجتماعیی منتشر شد که او را در حالی که در بستر در شفاخانه است و طرحی را رسم می‌کند، نشان می‌داد.

در مورد بیماری آقای دوستم جزئیاتی بیرون درز نکرده است، ولی منابع تایید نشده از ابتلای آقای دوستم به ویروس کرونا خبر می‌دهند.

مارشال دوستم از جمله رهبران دوره مقاومت علیه طالبان در سال‌های پایانی ۹۰ میلادی است. موضع او علیه طالبان همیشه تند بوده است. آقای دوستم همواره روی تجربه نظامی خود تاکید داشته و از آمادگی خود برای مهار "دشمن" صحبت کرده است.

برگشت مارشال دوستم از بستر بیماری به میدان جنگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد