-ترمینل-ترانسپورتی-در-سراسر-کشور-ایجاد-میشود

وزیر ترانسپورت میگوید عدم موجودیت ترمینل‌های ترانسپورتی استندرد؛ برکیفیت و سرعت خدمات ترانسپورتی تأثیر منفی گذاشته‌ و قرار است این وزارت ۱۳۰ ترمینل جدید را در سراسر کشور ایجاد نماید.

به گزارش افغان خبر: محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت و هوانوردی، در جلسه شورای عالی اقتصادی، طرح ایجاد ترمینل های ترانسپورتی جدید را ارایه کرد.

وزیر ترانسپورت افزود: این وزارت در نظردارد تا برای ارائه خدمات بهتر ترانسپورتی در بنادر و ۳۴ ولایت کشور، در همکاری با سکتور خصوصی ۱۳۰ ترمینل معیاری و مورد ضرورت را ایجاد نماید.

او گفت که با احداث این ترمینل‌ها، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی رشد نموده و زمینه‌ی بهتر حمل و نقل اموال تجارتی به کشورهای منطقه، ایجاد شغل و افزایش عایدات را فراهم خواهد کرد.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی در این زمینه در جلسه شورای عالی اقتصادی بیان کرد؛ نقش وزارت شهرسازی در ایجاد ترمینل‌های استندرد ارزنده بوده، و مکانی که برای احداث ترمینل‌ها تعیین می‌گردد، باید در مطابقت با پلان‌های شهری و معیارهای روز باشد.

رئیس‌جمهور گفت، اداره‌ی اراضی و وزارت‌های شهرسازی، ترانسپورت و اقتصاد به گونۀ منسجم و همه جانبه روی طرح ایجاد ترمینل‌ها کار کنند.

صدیق احمد عثمانی عضو مجلس نمایندگان نیز گفت، ترمینل‌ها بزرگترین منابع عایداتی کشور هستند و در زمینه‌ی ساخت آن باید سکتور خصوصی مشارکت داده‌شود. او افزود که موقعیت و مصافه ترمینل‌ها با شهرها درنظر گرفته شود.

سید سعادت‌منصور نادری وزیر امور شهرسازی گفت، باید ترمینل‌ها بر اساس نقشۀ واضح و در مطابقت با پلان‌های شهری اعمار و تنظیم گردد.

در حال حاضر وضعیت ترانسپورتی در کشور با چالش های مختلف روبرو است، شماری از شاهراه ها نیز در سرمایه گذاری کنار جاده‌ی تخریب شده و ترمینل ها نیز به صورت معیاری وجود ندارد. 

130 ترمینل ترانسپورتی در سراسر کشور ایجاد میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد