دهمین-نمایشگاه-اختصاصی-کشور-ایران-در-ولایت-هرات-برگزار-شد

دهمین نمایشگاه اختصاصی اموال ایرانی امروز در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی در ولایت هرات گشایش یافت.

به گزارش افغان خبر: در این نمایشگاه محصولات مواد غذایی، ساختمانی، دریایی، صنایع دستی و ماشینی هر دو کشور طی چهار روز به معرض نمایش گذاشته شده‌است.

در همین حال محمد آصف رحیمی، والی هرات می‌گوید: این نمایشگاه به گونه اختصاصی می‌باشد که از سوی کشور ایران در این ولایت برپا شده‌است.

او گفت که در این نمایشگاه 60 غرفه موجود است که 45 غرفه آن مربوط به تاجران کشور ایران بوده و متباقی از افغانستان است.

این مقام می‌افزاید این روند می‌تواند، انگیزه بازرگانان افغانی و ایرانی را در تناسب به گذشته افزایش دهد.

همچنین علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ایران گفت که برپایی این چنین نمایشگاه‌ها خواهد توانست، تا روابط دو جانبه را بین کشور ایران و افغانستان بیشتر کند.

او می‌گوید کشور ایران همیشه دوست افغانستان بوده و برپایی این چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند، محصولات تولیدات داخلی هر دو کشور را به نمایش بگذارد.

استاندار خراسان رضوی ایران تصریح می‌کند مجوزهای در وصف کالاهای کشاورزی در مرز ایران – افغانستان صادر شد که صدور این برنامه نتیجه کار را تناسب به گذشته دو برابر کرده‌است.

در همین حال حیمد الله خادم، رئیس صنعت‌گران ولایت هرات می‌گوید: "افغانستان حالا هیچ ترس و هراسی در پیوند به برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها در این نقطه‌یی از کشور ندارد".

به گفته او شهروندان ولایت هرات می‌تواند از محصولات کشور ایران در نمایشگاه دیدن کنند و برپایی این نمایشگاه به نفع هر دو کشور است.

رئیس صنعت‌گران هرات می‌افزاید "افغانستان خواهد توانست از نمایشگاه‌های کشور ایران الگو برداری کند که این روند برای آینده افغانستان مطلوب خواهد بود.

گفتنی است نمایشگاه اختصاصی کشور جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات همه ساله برگزار می‌شود.

شماری از بازرگانان افغانی در ولایت هرات از برگزاری این چنین نمایشگاه ها ابراز خرسندی کرده و گفتند باید مشابه این‌گونه نمایشگاه‌ها در استان خراسان رضوی از افغان‌ها برپا شود.

دهمین نمایشگاه اختصاصی کشور ایران در ولایت هرات برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد