-میلیون-نفر-در-افغانستان-مشغول-کشت-و-تولید-مواد-مخدر-اند

معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله از شمار تولید کنندگان مواد مخدر در کشور خبر می دهد و می گوید تحقیقات نشان می دهد که نزدیک به ۳ میلیون تن برای تولید و کشت مواد مخدر در کشور مشغول اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالخلیل بختیار معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله امروز چهارشنبه(4 اسد) در نشست خبری با ارایه گزارش 4 ماهه از وضعیت مواد مخدر در کشور گفت: وزارت همیشه تلاش کرده که مظنونین این پدیده را زنده و سالم دستگیر نمایند تا هم حقوق بشر نقض نشود و هم بازرسی  و تحقیق از آنان صورت گیرد.

معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله تصریح می کند که بیش از 23 درصد زندانیان در کابل از  مافیا و قاچاقبران مواد مخدر اند که قانون بر آنان به طور درست تطبیق شود.

معین مبارزه علیه مواد مخدر این وزارت اظهار داشت  حدود 4 هزار 647 تن مواد مختلف النوع نیز در کابل توسط نیروهای کشفی ضبط شده که 98.453 کیلو گرام هبروئین، 101.61 کیلو گرام تریاک، 108.678کیلوگرام جرس،4.452 کیلوگرام مشروبات الکلی، 2.865کیلوگرام شیشه و 10.980 کیلوگرام مواد کیمیاوی که تریاک را به هیروئین تبدیل می کند، صد و204  هزار قرض کیمیاوی که از خارج به داخل وارد می شد، 56 میل صلاح، 21 وسایط مختلف،170 پایه تلفن و مخابره و 2.5 تن مشروبات الکلی با کوالتی 96 درصد طی 4 ماه اخیر از نزد قاچاقبران در کابل کشف و ضبط شده است.

عبدالخلیل بختیار اضافه می کند که در پیوند به همین موضوع حدود 364 تن قاچاقبر که از این میان 18 تن قاچاقبر بزرگ و 296 نفر آنها نیز از قاچاقبران متوسط و کوچک می باشند.

او همچنان افزود:"  با این دستاوردها وزارت داخله توانسته از ماه حمل تاکنون حدود15 میلیون دالر به مافیا و قاچاقبران ضربه وارد کند."

آقای بختیاری خاطر نشان می سازد که طبق ارزیابی های که صورت گرفته روز به روز نیروهای امنیتی در عملیات شان پیشروی دارد اما این تغییرات بسنده نیست و کاهش ونابودی آنان نیاز به زمان دارد تا مشکلات مبارزه علیه مواد مخدر حل شود.

 

3 میلیون نفر در افغانستان مشغول کشت و تولید مواد مخدر اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد