آثار-باستانی-افغانستان-نیازمند-کمک-های-بین-المللی-هستند

بخش بزرگی از آثار و آبدات تاریخی افغانستان بخاطر بی توجهی در حال نابودی قرار دارد، اما محمد سرور دانش معاون رئیس جمهور می گوید که برای بقای این آثار، نیازمند کمک های بین المللی هستیم.

به گزارش افغان نیوز: خانم پاتریشیا، مسئول دفتر سازمان بین المللی یونسکو در افغانستان، قبل از ظهر روز شنبه 29 میزان 1396، با استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

دراین دیدار معاون رئیس جمهور تلاش های این سازمان بین المللی را درعرصه های مختلف از جمله در زمینه تعلیم و تربیه، حفظ آثار باستانی، عرصه فرهنگی و دسترسی به اطلاعات با اهمیت خواند.

استاد دانش به نقش مثبت سازمان فرهنگی یونسکو در کمک به برنامه های مختلف برای مردم افغانستان تأکید ورزیده گفت که دولت افغانستان هم چنان به همکاری های مؤثر سازمان بین المللی یونسکو در بخش هایی چون آموزش، حفظ آثار باستانی و دیگر عرصه ها نیاز مبرم دارد.

خانم پاتریشیا، مسئول دفتر سازمان بین المللی یونسکو درافغانستان نیز، از کارکرد سازمان بین المللی یونسکو در افغانستان گزارش داده گفت که این سازمان برنامه های مختلفی را در زمینه سواد آموزی، معارف، بهبود نصاب تعلیمی، فعالیت های فرهنگی و دسترسی مردم به اطلاعات و حفظ آثار باستانی تطبیق کرده است.

مسؤل دفتر یونسکو در کابل، ادامه همکاری های آن سازمان را با دولت و مردم افغانستان، مشروط به فراهم شدن هزینه های مالی از سوی دونرها و کشورهای تمویل کننده عنوان کرده افزود که برنامه هایی چون سواد آموزی بخصوص آموزش برای بزرگسالان، حفظ آثار باستانی و خارج شدن برخی از آبدات تاریخی افغانستان از لیست آثار در معرض خطر، به کمک های مالی کشورهای عضو یونسکو ضرورت دارد.

وی از معاون رئیس جمهور تقاضا کرد که درجریان سفرش به پاریس برای شرکت در کنفرانس سالانه سران دولت های عضو یونسکو که در اواخر ماه جاری میلادی برگزار می شود، ضرورت ادامه تمویل برنامه های این سازمان در افغانستان را، مطرح کند.

آثار باستانی افغانستان نیازمند کمک های بین المللی هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد