آغاز-روند-استخراج-گاز-طبیعی-در-ولایت-جوزجان

وزارت معادن و پترولیم کشور طی اعلامیه‌ای از آغاز روند استخراج گاز طبیعی از چاه شماره ۳۲ در یتیم ‌تاق ولایت جوزجان خبر میدهد.

در‌ اعلامیه که روز چهارشنبه ۱۳ حمل از طرف این وزارت به نشر رسید، آمده است که کار حفاری چاه استخراجی نمبر ۳۲ در ساحه گازی یتیم تاق ولایت جوزجان با موفقیت به اتمام رسیده و روند استخراج گاز طبیعی از این چاه آغاز شده است.

به گفته وزارت معادن و پترولیم کشور، قرار است در‌ آینده نیزدیک‌ کار حفاری چاه استخراجی نمبر ۳۶ در این ساحه  گازی یتیم تاق نیز آغاز شود که با تکمیل کار حفاری چاه ۳۶ و ۳۲ ظرفیت تولیدی افغان گاز به ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز در ۲۴ ساعت خواهد رسید.  

با استخراج گاز طبیعی از چاه های استخراجی شماره ۳۶ و ۳۲، ظرفیت تولیدی تصدی افغان‌گاز در حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در ۲۴ ساعت (شبانه روز) افزایش می‌یابد.

به نقل از اعلامیه وزارت معادن و پترولیم، با آغاز استخراج گاز طبیعی از چاه استخراجی شماره ۳۲ درآمد دولت از جهت فروش‌ گاز طبیعی با مشارکت و سرمایه گذاری سکتور خصوصی به ۸،۵ میلیون دالر در سال خواهد رسید.

گاز طبیعی که از چاه های ۳۲ و ۳۶ استخراج میشود قادر به مرفوع ساختن نیازمندی شرکت های غضنفر گروپ، بیات پاور، جیدگلاس و فابریکات کود وبرق مزارشریف خواهد بود.  

آغاز روند استخراج گاز طبیعی در ولایت جوزجان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد