آماده-سازی-چهار-طرح-برای-سرمایه-گذاری-در-کابل-و-بلخ

نشست نوبتی کمیته سرمایه‌گذاری بین‌الوزارتی روی اعمار ترمینال معیاری برای بارگیری و تخلیه زغال‌سنگ در ولایت بخل و تولید برق آفتابی به ظرفیت ۲۲ میگاوت در ولسوالی سربی کابل بحث شد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الروزای ا.ا امروز (چهارشنبه، 1 قوس) نشر خبرنامه‌ای گفته است که نشست نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی به ریاست ملا عبدالغنی برادر دایر ور روی سرمایه‌گذاری و اعمار برخی پروژه‌ها بحث صورت گرفته است.

طبق خبرنامه، در این نشست، اعمار یک ساختمان تجارتی دو طبقه‌ای در زمین متعلق به شهرداری کابل، اعمار ترمینال مدرن و معیاری برای بارگیری و تخلیه زغال‌سنگ در ولایت بلخ و در طرح تولید برق آفتابی به ظرفیت۲۲ میگاوات در ساحه نغلو ولسوالی سروبی کابل، جهت بحث پیشکش گردید.

در خبرنامه آمده است که طرح‌های یاد شده تایید و  جهت ارزیابی تخنیکی، اقتصادی و حقوقی به وزارت‌های مربوطه راجع گردیده است.

به نقل از خبرنامه، همچنان در این نشست گزارشی در مورد طرح ایجاد ایستگاه‌های موقتی در امتداد بزرگ‌راه‌ها از سوی وزارت فواید عامه ارایه گردید که این طرح تایید و به وزارت مربوطه وظیفه سپرده شد تا در آینده مراحل آن را تکمیل و به منظور آغاز کار عملی،  پروژه مورد نظر را جهت منظوری به کمیسیون اقتصادی بفرستد.

نشست هفته‌ای گذشته کمیته سرمایه‌گذاری بین‌الوزراتی در مورد طرح‌های ساخت مارکیت تجارتی در ساحه کوته‌سنگی شهر کابل، نصب دستگاه اسکنر در بنادر کشور، ساخت کارخانه تصفیه کثافات جامد از سوی شاروالی کابل، چاپ الکترونیکی جوازسیر و لایسنس بحث و گفتگو شده بود.

این در حالی است که کمیته‌ سرمایه‌گذاری بین‌الوزراتی به هدف تسریع روند جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، هماهنگی بین‌ وزارت خانه‌ها، اداره‌های ذیربط در مراحل اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری، چندی پیش ایجاد شده است.

آماده سازی چهار طرح برای سرمایه گذاری در کابل و بلخ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد