آمادگی-هند-برای-بازسازی-بخش‌های-تاریخی-بالاحصار-کابل

وینی کمار، سفیر هند در کابل گفت که بالاحصار کابل یکی از بناهای تاریخی افغانستان بوده و کشورش در راستای بازسازی و احیای مجدد بناهای تاریخی علاقمند می باشد.

به گزارش افغان نیوز: تفاهمنامۀ تحکیمات و مرمت بخش های تاریخی بالاحصار کابل میان سفیر هند در افغانستان و نمایندۀ دیپلوماتیک شبکۀ انکشافی آغاخان به امضاء رسید.

وینی کمار، سفیر هند در افغانستان در این مراسم که روز گذشته در ارگ انجام شد، گفت که بالاحصار کابل یکی از بناهای تاریخی افغانستان بوده و هند در راستای بازسازی و احیای مجدد بناهای تاریخی علاقمند می باشد و در کنار افغانستان قرار دارد

وی افزود که هند خواهان افغانستان صلح آمیز، مرفه و مترقی است و امیدوارم که این پروژه موفقانه به پایه اکمال برسد.

در همین حال، شهیره زاده هرجی نمایندۀ دیپلوماتیک شبکه انکشافی آغاخان، گفت که بخش فرهنگی شبکه انکشافی آغاخان در قسمت احیای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی در مرکز و ولایات افغانستان فعالیت دارد و پروژه های مختلف در این عرصه در جریان است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز در این مراسم گفت که بناهای تاریخی، گذشته پرافتخار ما را بازگو می کند و احیای این بناها نه تنها ارتباط ما را به گذشته نشان می دهد، بلکه تصویر عظمت این سرزمین را برای نسل های آینده انتقال میدهد.

وی افزود که بالاحصار کابل یک سمبول نیست، بلکه یک تمثال تاریخی است که مبارزات مردم ما و توانایی آنان را برای انجام کارهای بزرگ نشان می دهد

آقای غنی از کمک های هند به افغانستان تشکر کرده، گفت که هند همکار خوب ما در زمینه کارهای عمرانی می باشد. همچنان جمهوری هند ما را در زمینۀ دفاع از ارزش های جمهوریت و ارزش های که ما را با همدیگر نزدیک می کند، یاری می رساند.

رئیس جمهور کشور همچنان از شبکه انکشافی آغاخان بخاطر بازسازی قصر ستوری وزارت امور خارجه و باغ بابر و همکاری های این نهاد در سایر بخش ها، تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که بالاحصار کابل دوباره به ساحۀ مهم جاذبه های فرهنگی و تاریخی افغانستان، مبدل گردد.

گفتنی است که پروژۀ تحکیمات و مرمت بخش های تاریخی بالاحصار کابل به کمک مالی جمهوری هند، توسط بخش فرهنگی شبکۀ انکشافی آغاخان تطبیق می گردد.      

آمادگی هند برای بازسازی بخش‌های تاریخی بالاحصار کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد