غنی-به-نیروهای-امنیتی-نگران-نباشید،-امریکا-حامی-شماست

رییس جمهور غنی می‌گوید که امریکا به حمایت‌اش از نیروهای افغان ادامه میدهد و نیروهای امنیتی و دفاعی ما این اعتماد را داشته باشند که حمایت جامعۀ بین المللی را با خود دارند و نقش آنان در مذاکرات صلح، فراموش نمی شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسمی که به منظور قدردانی از تیم امنیتی کابل در ارگ برگزار شده بود، خطاب به مسئولین و منسووبین نیروهای امنیتی گفت: شما مراسم عاشورا و لویه جرگه مشورتی صلح را به گونۀ تامین امنیت کردید که هر افغان بالای تان افتخار می کند.

وی افزود که نوع همکاری و انسجام شما نشان داد که تمام دسیسه های دشمنان ناکام می شود و حکومت این ظرفیت پنهان شما را تشخیص کرد و اکنون هستۀ همکاری و هماهنگی در کابل به گونه بهتر به وجود آمده است.

رئیس جمهور غنی گفت که کار اساسی دیگر ایجاد فضای اعتماد میان شهریان کابل و نیروهای امنیتی و دفاعی بوده و این روند آغاز شده است. از سوی هم برنامه میثاق امنیتی برای تامین امنیت شهر کابل، مؤثر واقع شده است، اما برای تامین امنیت کامل، به انسجام هرچه بیشتر تلاش های شما نیاز است.

غنی با اشاره بر نشست های جداگانه با مردم کابل، گفت که مردم زمانی کابل را از خود میدانند که نیروهای پولیس از تامین امنیت کامل آن، اطمینان دهند. بنابراین، مسئولین امنیتی باید در راستای حفاظت مردم، خصوصاً مصئونیت زنان توجه جدی نمایند و تهدیداتی که متوجه زنان است، هرگز قابل پذیرش نیست.

او گفت که شب گذشته من با رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ایالات متحدۀ امریکا مکالمه تیلفونی داشتم و پیام واضح امریکا این است که به حمایت شان از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ادامه میدهند و نیروهای امنیتی و دفاعی ما این اعتماد را  داشته باشند که حمایت جامعۀ بین المللی را با خود دارند و نقش آنان در مذاکرات صلح، فراموش نمی شود.

آقای غنی خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی گفت که به مذاکرات صلح و پس از مذاکرات به حکومت باور داشته باشید که شما را منحیث خدمتگاران واقعی وطن، از یاد نمی برد و به نقش شما در ثبات نظام و جامعه، توجه جدی می شود.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت که تلاش های منسوبین امنیتی در تامین امنیت کابل  قابل قدر است. وی افزود که در صدسال گذشته، حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی بی سابقه بوده و شما باید از این سرمایه بزرگ، استفاده مناسب نمایید.

جمعه گل همت، قوماندان امنیۀ کابل و قوماندان نیروهای مشترک کابل به نمایندگی از تیم امنیتی کابل، گفت که ما با قاطعیت و جدیت می توانیم در شهر کابل به زودی اصلاحات را بیاوریم. وی همچنان به رئیس جمهور اطمینان داد که در مقابل زورمندان، غاصبان و مجرمین با جدیت اقدامات خواهند کرد، تا اعتماد مردم را به دست بیاورند.

غنی به نیروهای امنیتی: نگران نباشید، امریکا حامی شماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد