آمریکا-پاکستان-باید-علیه-ترویزم-دست-به-کار-شود

وزیر خارجه آمریکا از پاکستان خواست تا برای تامین صلح در افغانستان، علیه تروریستان وگروه‌های مسلح که صلح وثبات منطقه را تهدید می‌کنند، جداً اقدام نماید.

به گزارش افغان نیوز: مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا هنگام سفر به دهلی نو درمیدان هوایی اسلام آباد گفته که او به صراحت به مقام‌های پاکستانی تذکر داده تا در امر مبارزه علیه تروریستان دست به کار شود، زیرا وقت برآورده ساختن تعهدات مشترک دو کشور در مبارزه با تروریزم فرا رسیده است.

وزارت خارجه امریکا در پایان بازدید مایک پومپیو از اسلام‌آباد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پاکستان باید برای تامین صلح درافغانستان تلاش نموده و علیه تروریستان وگروه‌های مسلح که صلح وثبات منطقه را تهدید می‌کنند، جداً اقدام کند.

آقای پمپیو گفت: "توافق وسیع میان من و وزیرخارجه شاه محمود قریشی و صدراعظم عمران خان وجود داشت که ما باید عملا دست بکار شویم تا نتایج را تقدیم کرده میان خود باور و اعتبار ایجاد کنیم."

به گفته او، دو طرف همچنین روی بهبود روابط دو کشور در خصوص مسایل اقتصادی، تجارت و مواردی که دو طرف ضرورت آن را درک کرده اند گفتگو کرده و دو جانب دریافت راه حل برای مساله افغانستان را به نفع امریکا و پاکستان خوانده اند.

مقام‌های امریکایی پس از ملاقات دیروز به شکل محتاطانه ابراز خوشبینی کرده اند و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز اظهار خوشبینی کرده است.

این درحالی است که مقام های امریکایی هرازگاهی به پاکستان هشدار می دهد که علیه گروه های تروریستان صادقانه مبارزه کند، در غیر آن نظم جهان و کشور های منطقه و مخصوصا افغانستان را به چالش می کشاند، اما مقام های پاکستانی هیچ گونه تلاش های چشم گیری انجام نداده اند و هر ازگاهی حملات انتحاری در گوشه گوشه ی افغانستان ادامه دارد.

آمریکا: پاکستان باید علیه ترویزم دست به کار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد