اتحاد-نور-و-حکمتیار-به-نفع-کشور-است

اجماع ملی مردم افغانستان تاکید دارند که اختلاف بین عطا محمد نور والی بلخ و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به نفع کشور نیست، این اجماع با هر دو جناح گفتگو کرده و قرار است که هر دو طرف را آماده مصالحه نمایند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: ابراهیم الکوزی رهبر اجماع ملی مردم افغانستان امروز (یک شنبه 26 سنبه) در یک برنامه خبری در کابل گفت: اجماع ملی مردم افغانستان با رهبر حزب اسلامی و رئیس اجراییه جمعیت اسلامی گفتگو کرده است و هر دو طرف آمادگی خود را برای مصالحه اعلام داشته اند.

آقای الکوزی بیان داشت: اختلاف بین عطا محمد نور والی بلخ و رئیس جمعیت اسلامی و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به نفع کشور نیست و وضعیت کشور را به بحران سوق می‌دهد.

رهبر اجماع ملی تاکید کرد: حزب اسلامی و حزب جمعیت اسلامی به جای اختلاف و دشمنی باید برای بهبود وضعیت کشور تلاش کنند و در کنار حکومت ایستاد شوند.

الکوزی گفت: حکمتیار رهبر حزب اسلامی به هیئت که از سوی اجماع ملی به ملاقات وی رفته بودند اعلام آمادگی برای مصالحه کرده است و گفته که حزب اسلامی هیچ گونه مشکل با استاد عطا ندارد و این حزب حاضر است به هر گونه اختلاف نقطه پایان بگذارد.

در همین حال آگاهان سیاسی به این باور اند که اختلاف بین عطا محمد نور و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به این سادگی قابل حل نیست چرا که اختلاف این دو به جنگ های داخلی برمیگردد.

محمد اگل مجاهد آگاه نظامی و سیاسی در گفتگو ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: اگر رهبر حزب اسلامی و رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی خودشان اختلاف خود را نقطه پایان نگذارند، هیچ کس این اختلافات را از بین برده نمیتوانند.

آقای مجاهد گفت: اگر سران حزب اسلامی و سران حزب جمعیت اسلامی، نخواهند اختلافات بین خود شان را نقطه پایان بگذارند، هیچ فرد و گروه دیگر نیز نمیتوانند به این اختلافات پایان دهند.

این اگاه نظامی بیان داشت: استخبارات جهانی هر دو جناح را حمایت میکنند و نیمگذارند که حزب اسلامی و حزب جمعیت اسلامی بین خود به اتحاد برسند.

مجاهد تاکید کرد: تنش لفظی بین سران حزب اسلامی و جمعیت اسلامی به نفع کشور نیست و باید هر دو طرف به این اختلافات نقطه پایان بگذارند.

به گفته مجاهد کسانی هستند که تنش بین استاد عطا و حکمتیار را به تنش قومی نسبت میدهند و باید جلوی این مشکل گرفته شود.

تنش لفظی بین حکمتیار و عطا محمد نور والی بلخ از چند قبل به این طرف بالا گرفته است و حال اجماع ملی میخواهد که با میانجگری به این تنش نقطه پایان بگذارد.

 

 

اتحاد نور و حکمتیار به نفع کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد