اتحادیه-اروپا-نگران-وضعیت-زنانِ-افغانستان-است

اتحادیه اروپا اعلام کرده که «به طور خاص» نگران وضعیت زنان و دخترانِ افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز (یکشنبه، 23 اسد) گفت که زنان افغانستان« به طور سازمان‌یافته» شاهد از دست رفتن آزادی‌ها، حقوق و دسترسی‌شان به خدماتی اساسی مانند آموزش هستند.

بورل در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است که از نظر اتحادیه اروپا افغانستان باید به معاهدات بین‌المللی امضاء شده از سوی این کشور پایبند باشد.

 به گفته مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هرگونه کمک بشردوستانه به افغانستان مشروط به پایبندی حکومت به اصول اولیه حقوق بشر از جمله «حقوق زنان و دختران، کودکان و اقلیت‌ها» است.

جوزپ بول افزود که افغانستان نباید به «تهدیدی» برای امنیت یک کشور دیگر تبدیل شود.

این در حالی است که ایمن الظواهری، رهبر گروه القاعده دو هفته پیش در حمله پهپادی امریکا به ساختمانی در کابل کشته شد. واشنگتن در همین راستا حکومت را به نقض توافق دوحه متهم کرده است.

دو روز پیش نیز نیروهای حکومت سرپرست برای متفرق کردن تجمع زنان معترض کابل به شلیک هوایی دست ‌زدند. این تظاهرات در آستانه اولین سالگرد سقوط کابل به دست امارت اسلامی برگزار شده‌بود.

حکومت سرپرست طی یک سال گذشته محدودیت‌های زیادی را برای زنان و دختران افغانستان ایجاد کرده است.

با وجود گذشت یک سال از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در افغانستان هیچ کدام از کشورهای جهان حاکمیت آنان را به رسمیت نشناخته است.

اتحادیه اروپا نگران وضعیت زنانِ افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد