دانشجویان-افغان-خواستار-ویزه-تحصیلی-هند-شدند

شماری از دانشجویان که مصروف تحصیل در دانشگاه‌های هند هستند، با راه اندازی حرکت اعتراضی در کابل، خواستار ویزه تحصیلی این کشور شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ دانشجویان معترض امروز ( پنج‌شنبه، ۷ میزان) با شعارهای« چرا به دانشجویان افغان ویزه نمی‌دهید؛ تحصیل ما را قربانی سیاست نکنید؛ تعلیم حق ما است» خواستار ویزه تحصیلی شان شدند.

آنان می‌گویند که به علت نداشتن ویزه هند، دوره تحصیلی شان در دانشگاه‌های هند نیمه تمام مانده و اکنون در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

نصیر احمد احمدی، دانشجوی مقطع دکترا در هند گفت که پس از گسترش ویروس کرونا وارد کشور شده است اما؛ تا کنون به دلیل نداشتن ویزه تحصیلی نتوانسته دوباره وارد هند و به دروس دانشگاه حاضر شود.

او گفت: «با تحولات سیاسی اخیر در کشور نتوانستم ویزه دریافت کنم و کشور هند ویزه تحصیلی خود را برای دانجشویان افغان مسدود کرده است».

احمدی تاکید کرد که نزدیک به ۲ هزارو ۵۰۰ دانشجو که در دانشگاه‌های هند دوره تحصیلی دارند، هم اکنون در افغانستان گیر مانده و منتظر ویزه هند هستند.

دانشجویان معترض می‌گویند که به هیچ گروه سیاسی وابستگی ندارند و نباید قربانی سیاست‌های هر دو کشورپس از تحولات سیاسی اخیر در افغانستان، شوند.

امرالله مظلوم‌یار، دانشجوی معترض گفت که از دولت هند و افغانستان می‌خواهیم که تحصیل و آموزش دانشجویان را به سیاست دخیل نسازند و خواست دانشجویان دریافت ویزه و ادامه تحصیل است.

دانشجویان متعرض با صدور قطع‌نامه‌ی از امارت اسلامی خواستار توجه‌ جدی بر مشکلات ویزه‌ دانشجوی شان شده و گفت که امارت اسلامی باید در این زمینه با مقام‌های هند گفتگو کند.

در قطع‌نامه آنان آمده در صورت که هند ویزه تحصیلی برای دانشجویان افغان صادر نمی‌کند باید جبران خساره و دروه تحصیلی‌شان را  به دیگر کشورها منتقل نماید.

این در حالی است که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان، سفارت هند در کابل مسدود و خدمات قنسولی خود را متوقف کرده است.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

دانشجویان افغان خواستار ویزه تحصیلی هند شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد