اتحادیه-مکاتب-خصوصی-خواستار-معاف-مالیات-درصدی-شد

مسوولان اتحادیه مکاتب خصوصی و همکاران معارف از حکومت سرپرست خواستند که مالیات ۴ درصدی بر مکاتب خصوصی باید به‌طور دایمی معاف شود.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان اتحادیه مکاتب خصوصی و همکاران معارف مسابقه‌ای را تحت عنوان «دانشمند جوان» در کابل راه اندازی نموده و می‌گویند که در این مسابقه هزار دانش‌آموز برنده جایزه شده‌اند.

غلام حیدر جعفری، معاون اتحادیه مکاتب خصوصی در این برنامه گفت که مکاتب خصوصی با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است و باید حکومت سرپرست مالیات ۴ درصدی را به طور دایم معاف نماید.

آقای جعفری افزود که کاهش ۴ درصدی مالیات بر مکاتب خصوصی کافی نبوده و باید حکومت سرپرست در زمینه رفع مالیات تابلوها و بخش‌های دیگر مالیاتی نیز تلاش نماید.

جعفری بیان داشت که معافیت ۴ درصدی مالیات بر مکاتب خصوصی باید برای دایمی اجرا شود و مالیات ۲۰ درصدی از عواید خالص مکاتب خصوصی به ۵ درصد کاهش یابد. او تاکید کرد که در غیر آن مکاتب خصوصی توان پرداختن مالیات سنگین را ندارد و تطبیق پلان‌های درسی به مشکل مواجه می‌شود.

معاون اتحادیه مکاتب خصوصی در این برنامه از حکومت سرپرست خواستار لغو برخورد‌ دوگانه میان مکاتب خصوصی و دولتی شده و گفت که باید اسناد هر دو بخش یکسان به ادارات دولتی معرفی شود.

محمد داوود طغیان، مسوول برگزار کننده مسابقه «دانشمند جوان» گفت که در این مسابقه بیش‌از ۵ هزار ۵۰۰ دانش‌آموز از ۶۶ مکاتب خصوصی شهر کابل اشتراک نموده که ۳ هزار آنان دانش‌آموز پسر و ۲ هزارو ۵۰۰ نفر آن دانش‌آموزان دختر هستند.

آقای طغیان افزود که از میان ۵ هزارو ۵۰۰ اشتراک کننده یک هزار دانش‌آموز در این مسابقه برنده شده که بشتر برندگان دانش‌آموزان دختر اند.

واحد محمدی، یکی از استادان مکاتب خصوصی در این برنامه گفت که برگزاری چنین مسابقات برای پیشرفت دانش‌آموزان موثر است و از مسوولان اتحادیه مکاتب خصوصی و حکومت سرپرست خواست که چنین مسابقات را بیشتر برگزار نمایند.

سارا احمدی، یکی از دانش‌آموزان برنده این مسابقه می‌گوید که برگزاری چنین مسابقات برای ارتقای ظرفیت و مطالعه دانش‌آموزان مفید می‌باشد و از مسوولان برگزار کننده رقابت «دانشمند جوان» و امارت اسلامی خواست که چنین مسابقات را بیشتر میان مکاتب خصوصی و دولتی برگزار نمایند.

خانم احمدی از ا.ا خواستار بازگشایی مکاتب به روی دختران شده و می‌گوید که دختران هم حق تعلیم و تحصیل دارند.

این در حالی است که بیش‌از دو سال می‌شود دروازه مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود می‌باشد. در این مدت بارها مقام‌های ا.ا وعده بازگشایی دروازه مکاتب را به روی دختران داد‌اند اما؛ تا کنون این وعده‌ها عملی نشده است.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

اتحادیه مکاتب خصوصی خواستار معاف مالیات 4 درصدی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد