شهرداری-کابل-از-جمع‌آوری-بیش-از-چهار-میلیارد-عواید-خبر-داد

مسوولان شهرداری کابل از جمع آوری بیش‌از ۴ میلیارد افغانی عواید در یک سال گذشته خبر داده و می‌گویند که این اداره در یک سال گذشته، ۶۶ کیلومتر سرک را در ساحات مختلف شهر کابل اسفالت کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد خالد سجستانی، معین خدمات شهری و حفاظت از محیط زیست ‎شهرداری کابل امروز (یک‌شنبه، ۱۵ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این اداره در یک سال گذشته، ۴ میلیارد و ۲۲۸ میلیون افغانی از منابع مختلف عواید جمع‌آوری نموده است. 

نعمت‌الله بارکزی، نماینده و مشاور امور فرهنگی شهرداری کابل در این برنامه گفت که ۱۱ کانال جدید برای انتقال آب‌ در شهر کابل در نظر گرفته شده است.

او افزود که هم‌اکنون ۴۰ باب تشناب شهری در  کابل فعال است. 

بارکزی افزود که در یک سال گذشته، ۴۸۸ هزار تن زباله از سطح شهر کابل گردآوری و به ساحه "گزک" انتقال یافته و بیش از ۶۰۰ هزار نهال جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست در نقاط مختلف کابل غرس شده است. 

او بیان داشت که این اداره در یک سال گذشته به‌منظور جلوگیری از آلودگی هوا ۳هزارو ۶۹۲ بلند منزل را در شهر کابل بررسی نموده که برای ۲۶۹ بلند منزل فلتر تصفیه دود نصب کرده‌است. 

نماینده و مشاور امور فرهنگی شهرداری کابل می‌گوید که در یک سال گذشته، ۲۰۰ هزار تن مواد خوراکی و بهداشتی بی‌کیفیت و تاریخ گذشته را از نواحی مختلف شهر کابل جمع‌آوری و از بین برده شده است. 

بارکزی گفت که از بودجه داخلی این اداره پروژه‌های مختلف را در بخش‌های ساختمان سرک‌های شهری، ساختمان، کانال‌ برای آب‌های سطحی، بهبود زیربناهای ترانسپورت عامه، پلان‌گذاری توسعه شهری، حفظ و مراقبت زیربناهای شهری و اعمار ساختمان‌های شهری پلان و تطبیق نموده است. 

مسوولان شهرداری کابل می‌گویند که کار بررسی و دیزاین ۱۲۵ کیلومتر سرک مطابق معیار‌های ترانسپورتی و دیزاین ۱۰ کیلومتر کانال در یک سال گذشته انجام شده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

شهرداری کابل از جمع‌آوری بیش از چهار میلیارد عواید خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد