اجاره-جنگ-افغانستان-توسط-شرکت-بلکواتر-وضعیت-را-بحرانی-می‌کند

شماری از آگاهان نظامی به این باور اند که سپردن جنگ افغانستان به شرکت بلکواتر یک اقدام اشتباه است و باید حکومت افغانستان و دولت ایالات متحده امریکا مرتکب چنین اشتباه نشوند.

محمد اگل مجاهد آگاه نظامی در گفتگو ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: سپردن جنگ افغانستان به شرکت که سابقه سیاه در افغانستان دارد کار درست نیست و باید حکومت نگذارد که چنین شود و اگر نه مردم افغانستان تحمل قاتل های بلکواتر را نخواهند داشت.

آقای مجاهد گفت: جنگ فعلی افغانستان جنگ خود افغان‌ها نیست بلکه جنگ قدرت‌های بزرگ است که کشورهای بزرگ نمیخواهند صلح در کشور عملی شود بلکه میخواهند افغانستان میدان قدرت نمایی انها باشد.

به گفته این آگاه نظامی؛ جنگ افغانستان جنگ نیابتی است و رهبران این کشور زمینه ساز رشد این جنگ در سال‌های اخیر بوده اند که گاهی گروه های مخالف دولت را برادر ناراضی خطاب کرده اند و گاهی مخالف سیاسی.

به گفته مجاهد؛ افراد در داخل نظام و رهبران گروه طالبان از ادامه جنگ نفع میبرند، چرا که خانواده‌های هر دو طرف در بهترین کشورهای جهانی زندگی و تحصیل می‌کنند اما اگر جنگ در این کشور پایان داده شود، دیگر رهبران طالبان و افراد خائین داخل نظام نفع پیدا کرده نمیتوانند.

از سوی دیگر مافیا جهانی نیز با قطع جنگ در افغانستان منافع خود را از دست می‌دهند که در حال حاضر انها مواد مخدر را از هلمند توسط هلیکوبترها به کشورهای اروپایی انتقال میدهند و ادامه جنگ به نفع انها است.

به گفته‌ی مجاهد کشورهای خارجی افغانستان را وابسته به خود کرده است که اگر یک روز نان و تیل نیروهای امنیتی را قطع کند این نیروهای از همه چیز می‌مانند و از سوی دیگر این کشورها به همان مقدار که نیروهای امنیتی افغانستان را تجهیز می‌کنند، دوبرابر ان گروه‌های مخالف دولت را تجهیز می‌کنند که این مشکل سبب شده است جنگ در افغانستان هر روز جدی تر شود.

این آگاه نظامی می‌گوید: تشکیل ولسوالی‌ها بسیار ناچیز است و زمانی که نیروهای مخالف دولت بالای یک ولسوالی حمله می‌کنند نیروهای امنیتی هیچ کار کرده نمی‌تواند.

در حال حاضر در بیست ولایت و در 200 ولسوالی افغانستان جنگ جریان دارد که بیش از 22 گروه تروریستی علیه نیروهای امنیتی جنگ می‌کنند.

به گفته مجاهد سپردن جنگ افغانستان به شرکت بلکواتر یک اقدام اشتباه است و این شرکت افراد قاتل را از سراسر جهان استخدام می‌کند که این افراد به هیچ کس و هیچ قانون پایبند نیستند و حضور انان میتواند باعث افزایش جنایت در این کشور شود.

او افزود: در هیچ یک از کشورهای جهان جنگ به اجاره داده نمی‌شود و امریکا می‌خواهد که جنگ افغانستان را به شرکت بلکواتر اجاره دهد که این یک اقدام اشتباه است چرا شرکت بلکواتر سابقه سیاه در افغانستان دارد.

به گفته مجاهد اگر حکومت افغانستان با حضور نیروهای از شرکت بلکواتر موافقت کند، افغان‌های بیشتر از حکومت ناراضی خواهند شد و حتی علیه حکومت ایستادگی خواهند کرد.

هرچند تصمیم نهایی در رابطه به ماموریت ایالات متحده امریکا در افغانستان گرفته نشده است، ولی گزارش‌هایی وجود دارد که گویا برخی مشاورین ترامپ می‌خواهند جنگ افغانستان به شرکت‌های خصوصی بلک واتر و داین کورپ واگذار شود.

 

اجاره جنگ افغانستان توسط شرکت بلکواتر وضعیت را بحرانی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد