اجلاس-بین-المللی-حفاظت-از-پلنگ-برفی-در-قرغیزستان-برگزار-می-شود

قرار است در اجلاس حفاظت از پلنگ برفی در قرغیزستان، هیئتی از افغانستان نیز اشتراک نماید، تا در عرصه عدم انقراض نسل حوانات و حفظ محیط زیست سهم بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: اچکن ارالیف، شارژ دافیر قرغیزستان در کابل به معاون دوم رئیس جمهورآخرین معلومات در مورد آمادگی ها بخاطر اشتراک هیئت افغانستان در اجلاس بین المللی حفاظت از پلنگ برفی در شهر بیشکک کشور قرغیزستان را ارائه نمود.

در این دیدار، استاد سرور دانش بر حفظ و تقویت روابط دوستانه بین کشورهای افغانستان و قرغیزستان تاکید نمود.

استاد دانش با اشاره به برنامه های مشترک بین دو کشور در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بشمول پروژه کاسا 1000 تاکید نمود که همکاریهای بیشتر بین دو کشور افغانستان و قرغیزستان می تواند زمینه ساز همکاری ها و همگرایی بهتر در سطح منطقه گردد.

همچنین، معاون رئیس جمهور با اشاره به سکونت قوم قرغیز در ولایت بدخشان افغانستان این قوم را جزء بهترین شهروندان کشور خوانده و به برخی از اقدامات حکومت وحدت ملی برای ارائه خدمات و سهولتهای بیشتر برای این بخش از شهروندان افغانستان اشاره نمودد.

استاد دانش با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست و حیات وحش، از ابتکار حکومت قرغیزستان برای حفاظت از پلنگ برفی که یک گونه ی حیوانی در معرض خطر می باشد تشکر کرد.

ایشان ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از فرصتی که چنین اجلاس بین المللی فراهم می آورد و با گردهمایی و همفکری رهبران کشورهای منطقه، برنامه‌ جامعی برای حفاظت از این حیوان و دیگر حیوانات در معرض خطر تهیه و به مرحله اجرا گذاشته شود.

آقای ارالیف نیز به نمایندگی از حکومت قرغیزستان از آمادگی معاون رئیس جمهور برای اشتراک در این اجلاس بین المللی که هیئت هایی از دوازده کشور منطقه و نمایندگان سازمانهای مختلف بین المللی در آن اشتراک خواهند کرد، ابراز سپاس و خرسندی نمود.

وی نیز بر گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید نموده و خواستار حمایت معاونت ریاست جمهوری افغانستان از برخی اقدمات مشترک بین دو کشور گردید که مورد استقبال استاد دانش قرار گرفت.

اجلاس بین المللی حفاظت از پلنگ برفی در قرغیزستان برگزار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد