اجماع-ملی-کلید-حل-بحران-کنونی-است

صبغت الله مجددی رئیس شورای عالی جهادی از معترضان خواست که خیمه‌های تحصن را از سرک‌های کابل جمع کنند و وارد گفتگو با حکومت شوند و شورای عالی جهانی آمده است که میانجی کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، شورای احزاب عالی جهادی امروز (یک شنبه 21 جوزا) موقف اش را در رابطه حوادث اخیر در کابل اعلام کرد.

صبغت الله مجددی رئیس شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان گفت: اعتراض مدنی حق تمام شهروندان کشور است و هیچ نمی‌تواند مانع اعتراض مدنی شهروندان کشور شود. مجددی از اعتراض کنندگان روزهای اخیر تحت نامه "جنبش روستا خیز" خواست که خیمه‌های تحصن شان را از سرک‌ها جمع کنند و وارد گفتگو با حکومت شوند.

مجددی از حکومت نیز خواست که هرچه سریع‌تر اصلاحات لازم را در ادارات دولتی وارد سازد و اگر نه مردم علیه این حکومت وارد اقدام خواهند شد.

رئیس شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان تاکید کرد حکومت باید به خواست مشروع تظاهرات کنندگان توجه کند. او افزود: مسدود بودن جاده‌های شهر کابل باعث صدها مشکل برای شهروندان شده است و تظاهرات کنندگان باید به تحصن خود پایان دهند و مردم را دیگر بیشتر از این مورد اذیت و آزار قرار ندهند.

یکی از جدی‌ترین خواست تظاهرات کنندگان جنبش روستا خیز استعفا رئیس جمهور غنی اس سمت اش است که رئیس شورا عالی احزاب جهانی می‌گوید: این شورا از آوردن اصلاحات حمایت می‌کند و اگر کس بخواهند این نظام را سقود دهند، شورا عالی جهانی مخالف اند.

او افزود: نظام کنونی حاصل خون هزاران شهروند این خاک است و کس حق ندارند که این نظام را سقوط دهند.

آقای مجددی همچنان وضعیت جاری را در کشور نگران کننده خوانده اظهار داشت: اوضاع بحرانی کشور ایجاب می کند که تمام جریان ها واحزاب سیاسی برای ختم بحران جاری یک اجماع ملی ایجاد کنند.

از سوی دیگر حامد گيلاني گفت: تمام جریان‌ها سیاسی باید برای بهبود وضعیت تلاش کنند و وضعیت در شرایط کنونی بحرانی است و نیاز به یک اجماع ملی دارد.

آقای گیلانی گفت: خواسته های معترضان در صورت مورد قبول قرار میگرند که در ان منافع شخصی و گروهی نباشد.

مدت ده روز میشود که شماری از باشندگان کابل تحت نام جنبش روستا خیز دست به اعتراض علیه حکومت زده اند و خواهان برکناری رئیس جمهور و مقامات امنیتی اند.

اجماع ملی کلید حل بحران کنونی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد