اخراج-اجباری-پناهجویان-افغان-از-اروپا

قرارست شماری از پناهجویان افغان به گونه ی اجباری از کشورهای سویدن و اتریش به افغانستان برگشتانده شوند.

به گزارش افغان نیوز: یک مقام سفارت افغانستان در اتریش که نخواست نامش گرفته شود تایید کرد که ساعت ۹ شب به وقت ویانا - اتریش، بیش از هفده تن، به گونۀ "اجباری" به افغانستان اعزام می گردند.

آلمان گفته بود، پناهجویان مرتکب به اعمال جنایی را به کشور هایشان برگشت می دهد.

اما، حسین هاشمی، فعال امور مهاجرین و پناهجویان در اتریش، گفت است که این پناهجویان باشندگان "سویدن و اتریش" اند.

آقای هاشمی می گوید که افغان های ساکن در اتریش سه شنبه شب، "مظاهراتی را در اعتراض به اخراج اجباری آنعده افغان ها" در برابر میدان هوایی شهر ویانا راه اندازی می کنند.

این فعال امور مهاجرین و پناهجویان می گوید "اعتراض ما در مخالفت با تصمیم کشور های اروپایی مبنی بر برگشتاندن اجباری افغان ها می باشد؛ چرا که شرایط امنیتی، اقتصادی و اجتماعی" افغانستان هنوز آمادۀ پذیرش این افراد در آن کشور نمی باشد.

سازمان عفو بین الملل، روز پنجشنبه در گزارش جدید خود، با انتقاد از "اخراج اجباری" پناهجویان افغان ساکن در کشور های اروپایی نگاشته است که حکومت های اروپایی، آگاهانه خطراتی را که بازگشت کنندگان با آن مواجه می گردند، نادیده گرفته و اتحادیۀ اروپایی به شدت حکومت افغانستان را تحت فشار قرار می دهد تا رقم بزرگ برگشت کنندگان را بپذیرد.

اخراج این عده افغان ها در حالی صورت می گیرد که سال گذشته نیز، تعدادی از افغان ها ساکن در کشور های مختلف اروپایی به أفغانستان برگشتانده شدند.

اتحادیۀ اروپایی ادعا می کند که آن افغان ها به خاطر مشکلات امنیتی نه بلکه بیشتر "به خاطر دسترسی به زندگی بهتر و فرصت های اقتصادی" به اروپا می روند.

سازمان عفو بین الملل خواهان مهلت به بازگشت کنندگان افغان تا زمانی شده است که افغان ها بتوانند با "مصوونیت و وقار" به کشور شان برگردند.

اخراج اجباری پناهجویان افغان از اروپا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد