ادعا-های-واهی-مقامات-پاکستانی-بی‌جواب-نخواهد-ماند

شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به ادعا های واهی مشاور امنیت ملی پاکستان تاکید کرده که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با هرگونه تعرض از سوی پاکستان، که حاکمیت ما را تهدید نماید مقابله خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز وبه نقل از جمهور:  ژنرال ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان به تازگی درباره تنش های مرزی میان افغانستان و پاکستان گفته بود که ارتش پاکستان قادر است تا اقداماتی را علیه نیروهای مرزی افغانستان روی دست بگیرد که این اقدامات برای دولت افغانستان گران تمام می شود.

اما تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور آمادگی کامل بخاطر دفاع از قلمرو، خاک، ارزش‌ها و مردم خود را دارد.

آقای غورزنگ، نظامیان پاکستان را متهم به تخطی مرزی کرده و گفت که تحرکات نظامی پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند برای افغان‌ها قابل قبول نیست.

وی بیان داشت که حکومت وحدت ملی، برنامه واضح بخاطر دفاع از قلمرو، مردم، تامین امنیت و ثبات به خصوص در امتداد خط فرضی دیورند را دارد و به هر نوع تخطی امنیتی از سوی نیروهای پاکستانی واکنش نشان خواهد داد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کشور بار دیگر پاکستان را به حمایت از تروریستان متهم کرده و گفت که اسلام آباد برای پیشبرد اهداف سیاسی خود در منطقه همواره از تروریستان استفاده ابزاری می کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که مشاور امنیت ملی پاکستان برای نیروهای امنیتی و دفاعی و حکومت وحدت ملی در اطراف خط دیورند خط و نشان جنگ را ترسیم کرده است.

او گفته که حکومت وحدت ملی جایگاه خود را بشناسد و با پاکستان درگیر نشود و در صورت درگیری ارتش پاکستان اقدامات زیادی می‌تواند انجام دهد که برای افغانستان غیر قابل تحمل است.

 

 

ادعا های واهی مقامات پاکستانی بی‌جواب نخواهد ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد