اروپا-۲۰۰-میلیون-یورو-به-مهاجرین-افغانستان-کمک-می‌کند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست کمیته ملی رهبری امور مهاجرین (DiRECT) از کمک ۲۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای رسیده‌گی به مشکلات مهاجرین و عودت‌کننده‌گان خبر داد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دومین نشست این کمیته گفت؛ این کمک‌ها حکومت افغانستان را قادر می‌سازد تا به مشکلات مهاجرین و عودت‌کننده‌ها به شکل جامع‌تر رسیده‌گی نماید.

وی ضمن قدردانی از همکاری‌های اتحادیه اروپا بر هماهنگی بیشتر و نظارت جدی‌تر از روند تطبیق پروژه‌ها و برنامه‌های کمیتهٔ امور مهاجرین تاکید کرد.

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت‌کننده‌گان گفت که اتحادیه اروپا مبلغ ۷۸.۳ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ و ۱۲۴.۷ میلیون یورو دیگر را پارسال به افغانستان تعهد کرده بود؛ ولی تا امسال اجرا نگردید.

آقای بلخی افزود: قرار است که اتحادیه اروپا ۲۰۰ میلیون یورو را تا سال ۲۰۱۹ برای حل مشکلات بیجاشده‌گان داخلی، مهاجرین و عودت‌کننده‌ها به مصرف برساند.

توبی لانزر نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که این کمک‌ها از طریق سازمان‌های IOM,UNHCR,WHO,UNICEF ,UNHABITAT, UNESCO,GIZ در زمینه‌های مختلف به ویژه ادغام مجدد، حمایت فنی از حکومت، آموزش، اسکان و خانه‌سازی، کاریابی، اطفال و کمپین واکسین پولیو تطبیق می‌گردد.

به گقته او، تمام این برنامه‌ها مطابق به اولویت‌های حکومت افغانستان تنظیم شده است.

آقای لانزر اطمینان داد که کمک‌های اتحادیه اروپا در امور مهاجرین و عودت‌کننده‌ها از طریق سازمان‌های تطبیق کنندهٔ بین‌المللی با هماهنگی نهادهای داخلی انجام می‌شوند.

رییس اجراییه کشور گفت که منابع مالی و شمار پروژه‌ها برای پاسخدهی به نیازمندی‌های مهاجرین و عودت‌کننده‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است؛ اما باید در تطبیق مؤثر آن تمرکز شود.

آقای عبدالله از کمتیه رهبری امور مهاجرین (DiRECT) خواست که مشکلات را به موقع گزارش دهد تا بدون اختلال در کارها و برنامه‌ها حل گردد.

در اخیر فیصله شد که بخش نظارت و ارزیابی از روند تطبیق برنامه‌ها و پروژه‌های مهاجرین و عودت‌کننده‌گان به منظور مؤثریت و شفافیت بیشتر فعالیت‌های مشترک به زودی ایجاد شود.

اروپا ۲۰۰ میلیون یورو به مهاجرین افغانستان کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد