از-قعر-سقوط-اقتصادی-به-۳-فیصد-رشد-رسیده-ایم

رییس جمهور غنی با تاکید بر اینکه شفافیت و تعهد ضرورت ملی ماست، گفت که ما از قعر سقوط اقتصادی به ۳ فیصد رشد رسیده ایم و این دوام فقر است و افغانستان باید به ۹ فیصد رشد اقتصادی برسد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم اختتامیۀ کنفرانس تدارکات ملی تحت عنوان “اصلاحات قاطع، نهادینه‌سازی شفافیت” که در ارگ برگزار شده بود، گفت؛ اهمیت کنفرانس امروز این است که در آن، قدم برای نقشۀ راه آینده برداشته شده است و تدارکات باید بحیث یک تجربۀ موفق در حکومت‌داری‌خوب  مورد تحلیل قرار گیرد.

وی افزود؛ ادارۀ تدارکات ملی به یک دستگاه مطلق مسلکی مبدل شده است و تنها برای آن، شفافیت و تعهد مطرح می‌باشد و هیچ چیز به اساس سلیقه صورت نمی‌گیرد.

رئیس‌جمهور غنی با اشاره بر اینکه بدون تعهد رهبری دولت، نهادسازی صورت گرفته نمی‌تواند، گفت که در گذشته در هر قرارداد فساد، بی‌قانونی و بی‌غوری بود، اما امروز اکثریت قراردادها مشکلات اندک دارند. وی خاطرنشان کرد: تمام قراردادها که به تدارکات آمده است، به تفصیل مطالعه و مورد بحث قرار داده شده اند.

محمد اشرف غنی گفت که هیچ فردی فوق قانون اساسی عمل نکند، هیچ کارمند عالی‌رتبۀ دولتی حق ندارد که منافع اقتصادی داشته باشد، زیرا تضاد منافع، موجب عدم شفافیت می‌شود و هیچ عضو شورای ملی حق داشتن کمپنی را ندارد، بنابرین این‌ها مداخله نکنند.

غنی با تاکید بر اینکه شفافیت تعهد ملی و ضرورت ملی ماست، گفت که ما از قعر سقوط اقتصادی به ۳ فیصد رشد رسیده ایم و این دوام فقر است و افغانستان باید به ۹ فیصد رشد اقتصادی برسد و این بدون سرمایه‌گذاری موثر امکان‌پذیر نیست.

آقای غنی تصریح ‌کرد که ماهیت قراردادها باید به صورت شفاف و اساسی به مردم به گونۀ واضح اطلاع داده شود و پروژه ها باید حقیقی و پاسخگو برای مردم باشند.

رئیس‌جمهور غنی گفت که طرح‌های بزرگ بدون مدیریت عملی پروژه ها به هدف نمی‌رسد و رهبری حکومت، وقت خود را به خاطری بالای تدارکات به مصرف رسانیده است که فضای اعتماد بین ملت و دولت به وجود آید.

وی اضافه کرد: ما خواهان این هستیم که صلاحیت‌ها به سطوح پائین انتقال داده شود، اما در این خصوص باید ظرفیت ایجاد گردد.

اشرف غنی در اخیر سخنانش گفت که به تولیدات زنان افغانستان ترجیح داده می‌شود و نوع تصمیم‌گیری ما شفاف و واضح است و تدارکات جزء یک ارزش معنوی می‌باشد.

قابل ذکر است که در این مراسم، رییس جمهور غنی به پاس قدردانی از خدمات انجنیر الهام‌عمر هوتکی درعرصه های مختلف تدارکاتی، مدال غازی میربچه‌خان را به وی تفویض کرد.

از قعر سقوط اقتصادی به ۳ فیصد رشد رسیده ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد