هزینه-جنگ-را-مردم-غریب-پرداخت-می-کنند

امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی کشور تصریح کرد که مالکیت روند صلح افغانی باید به روند دولت تغییر کند؛ زیرا هزینه جنگ را مقامات نه بلکه مردم غریب پرداخت می کنند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی کشور، امروز چهار شنبه(18، میزان) در جلسه مشورتی شورای عالی صلح با رهبران احزاب سیاسی گفت؛ مالکیت روند صلح افغانی  باید به روند دولت تغییر کند و دست موسساتی که میخواهند صلح بیاروند، باید کوتاه گردد. زیرا حضور این موسسات، پروسه صلح را تضعیف می کند.

وی افزو؛ دشمن دشمن است؛ هرچند حکومت اعلام آتش بس را یک دست آورد لقب می دهد، اما در واقع آتش بس یک فرصتی بود که طالبان هدف شان را شناسایی کردند و بعد از آن ده ها فرزند این کشور جان های شان را از دست دادند. بنابر تاوان جنگ را هیچ وقت مقامات نمی پردازند بلکه مردم غریب می پردازند.

آقای صالح اظهار داشت: ۲۷ نفر از گروه داغش که به دولت تسلیم شدند، سرنوشت شان نا معلوم است و شورای عالی صلح هیچ موضعی در این رابطه نگرفته و هیچ بازجوی صورت نگرفته که آنها در حملات غرب کابل دست داشتند یا نه؟ آیا آنها با کسی و یا گروهی وابسته اند یا نه؟

این درحالی است که محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح می گوید؛ درحال حاضر ضمن اینکه اجماع ملی برای صلح وجود دارد، طالبان نیز از جنگ خسته شده اند.

هزینه جنگ را مردم غریب پرداخت می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد