از-نظر-انداختن-خبرنگاران-در-نشست-دوحه-توجیه-ناپذیر-است

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان (AIJU) در واکنش به دوعوت نشدن جامعه‌ رسانه‌ای و خبرنگاران کشور به نشست دوحه گفته است که از نظر انداختن خبرنگاران داخل افغانستان از سوی جامعه‌ای بین‌المللی، توجیه ناپذیر است.

به گزارش افغان نیوز؛ این اتحادیه امروز (دوشنبه، 30 دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مشارکت و حضور معنی‌دار جامعه‌ رسانه‌ای افغانستان در نشست‌های بین‌المللی مرتبط با افغانستان، اثرات مثبت در پی داشته می‌تواند.

در اعلامیه تاکید شده است که در نظر نگرفتن جایگاه جامعه رسانه‌ای در چنین نشست‌ها، هیچ گونه توجیه ندارد.

به نقل از اعلامیه، اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان به عنوان نهاد مدافع حقوق خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان، به هر آن اقدامی به دیده قدر می‌نگرد که هدف آن ثبات دایمی در افغانستان باشد.

این نهاد حامی رسانه‌ها و خبرنگاران گفته که شماری از اعضای جامعه مدنی افغانستان از بیرون کشور به نشست دوحه دعوت شده که این اتحادیه از حضور آنان در این نشست قدردانی می‌کند اما؛ نادیده گرفتن جامعه رسانه‌ای داخل افغانستان در چنین نشست‌ها با وجودی که در تماس‌ها با دفتر یوناما در کابل روی این موضوع تاکید شده، نمایانگر عدم توجه و اهمیت لازم جامعه بین‌المللی به خصوص سازمان ملل برای حمایت از جامعه رسانه‌ای داخل افغانستان می‌باشد.

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان از سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی خواسته تا در نشست‌های مرتبط با افغانستان، خبرنگاران و نمایندگان جامعه رسانه‌ای از داخل کشور را نیز دعوت نمایند تا واقعیت‌های عینی و وضعیت موجود خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را به تصویر بکشاند.

مرکز خبرنگاران افغانستان خواستار رسیدگی به نگرانی‌های رسانه‌های افغا‌نستان در نشست دوحه شد.

مرکز خبرنگاران افغانستان نیز روز گذشته با نشر اعلامیه‌‌ای خواستار رسیدگی به نگرانی‌های رسانه‌های کشور در دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل در دوحه شده است.

این نهاد گفته است که از حضور یک عضو جامعه‌ رسانه‌ای افغانستان در این نشست خرسند است.

این در حالی است که دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد.

لطف‌الله نجفی‌زاده، مدیرمسوول تلویزیون «آمو» در کنار سه زن از اعضای جامعه‌ مدنی کشور در این نشست حضور دارد.

از نظر انداختن خبرنگاران در نشست دوحه توجیه ناپذیر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد