استادان-دانشگاه‌‌-باید-با-تکنالوژِی-مجهز-شوند

مسئولان وزارت تحصیلات عالی می‌گویند: استادان دانشگاه‌‌های کشور باید با تکنالوژِی مجهز شوند تا در آینده بتوانند دانشجویان را با استفاده از آن تدریس کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مرکز تکنالوژی معلوماتی امروز (چهارشنبه 6 جدی) در دانشگاه شهید ربانی افتتاح شد که این ششمین مرکز تکنالوژی در دانشگاه های کشور می باشد.

شکریه جمال، رئیس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی در این برنامه گفت: این وزارت برنامۀ روی دست دارد که تا سال 2020 هفت دانشگاه کشور مجهز به مرکز تکنالوژی معلوماتی شود که گام اول آن در دانشگاه شهید ربانی عملی شده است.

خانم جمال گفت: امروز مرکز تکنالوژی معلوماتی در دانشگاه شهید ربانی افتتاح شد که از این  مرکز 9 هزار دانشجو استفاده خواهند کرد. این مقام وزارت تحصیلات عالی تاکید کرد: استادان دانشگاه های کشور باید با تکنالوژی مجهز شوند تا در آینده در زمینه تدریس با تکنالوژی مشکل نداشته باشند.

به گفته رئیس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی، تا هنوز 5 دانشگاه کشور مجهز به مرکز تکنالوژی معلوماتی شده اند که تا سال 2020 هفت دانشگاه دیگر نیز مجهز به این مرکز می شوند.

هزینه این مرکز 33 میلیون افغانی شده است که از سوی بانگ جهانی پرداخت شده و سرعت انترنت در این مرکز 40 ام بی در ثانیه است.

خانم جمال بیان داشت: کار های عملی در مرکز تکنالوژی معلوماتی دانشگاه شهید ربانی برای ظرفیت سازی دانشجویان و استادان نیز صورت خواهید گرفت.

 از سوی دیگر سلسه جبارخیل، آگاه ارتباطات در این زمینه گفت: مرکز تکنالوژی معلوماتی در دانشگاه شهید ربانی یک فرصت خوب برای استادان و دانشجویان بوده که از فرصت استفاده کرده، با جهان ارتباط بگرند و در تدریس نیز مورد استفاده قرار گیرد.

خانم جبارخیل تاکید کرد: مرکز تکنالوژی معلوماتی زمینه خوب برای تحقیق برای دانشجویان شهید ربانی است که در وقت کمتر کارهای تحقیقی خود  را تمام کنند.

در سراسر کشور پنج مرکز تکنالوژی معلوماتی در پنج دانشگاه ولایات و مرکز وجود دارد که قرار است تا سال 2020 هفت دانشگاه دیگر نیز مجهز به مرکز تکنالوژی معلوماتی شوند.

 

استادان دانشگاه‌‌ باید با تکنالوژِی مجهز شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد