استفاده-از-خدمات-انترنتی-افزایش-می-یابد

اداره تنظیم خدمات مخابراتی« اترا» تلاش دارد استفاده از انترنت را در سراسر کشور ترویج نموده و برای تحقق بخشیدن این هدف، تفاهمنامه های همکاری را با سکتور خصوصی به امضاء خواهد رساند.

به گزارش افغان نیوز: نجیب‌الله عزیزی، رییس اداره تنظیم خدمات مخابراتی یا اترا امروز شنبه(26 – حوت) درکابل، تفاهمنامه همکاری حدود 10 میلیون افغانی را با احمد وحید ویس، رئیس افغان پست برای سال 1397 به امضاء رسانید.

آقای عزیزی افزود، اداره اترا تلاش دارد تا تکنولوژی و استفاده از انترنت را در سراسر کشور ترویج نماید و تا سال 2022 حد اقل 50 درصد از شهروندان باید به تکنولوژی و انترنت دسترسی داشته باشند.

رییس اداره اترا تصریح نمود، اکنون بیش از 4 هزار کیلومتر تکنالوژی فایبرنوری داریم که در هفته های آینده، تلاش داریم تا تفاهمنامه های همکاری را با سکتور خصوصی در راستای عرضه خدمات تکنولوژی و انترنتی به امضا برسانیم.

وی نقش سکتور خصوصی را دراین راستا مهم و موثر دانسته، اظهار داشت؛ سکتور خصوصی در این عرصه  با اداره تنظیم خدمات مخابراتی نیز باید همکاری داشته باشد. زیرا از یکطرف زمینه کار برای شهروندان فراهم می شود و ازطرف دیگر کیفیت خدمات افزایش خواهد یافت.

از سوی هم، احمد وحید ویس، رئیس افغان پست می گوید:« یکی از اهداف مهم تفاهمنامه همکاری با اداره تنظیم خدمات مخابراتی یا اترا، وصل تمام پسته خانه ها به فایبر نوری و انترنت می باشد.»

وی علاوه نمود، درگذشته با یک پسته خانه، خدمات خود را به فاصله زمانی بیشتر که حدود 80 درصد وقت وعرضه خدمات ما به ارسال مکاتب رسمی دولتی صرف می شد، عرضه می کردیم، اما پس از امضا تفاهمنامه های همکاری با وزارت داخله و ریاست پاسپورت، با ایجاد 25 پسته خانه درکابل، عرضه خدمات را توسعه داده و آغاز نموده ایم، که پس از این با وصل انترنت و فایبر نوری، خدمات خود را در تمام ولایت ها به صورت مدرن و پیشرفته، برای نخستین بار از ولایت هرات آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت، طی دوسال گذشته تا اکنون حدود 971 میلیون افغانی را به خزاین دولت انتقال داده ایم.

این درحالی است که شمارزیادی ازمردم از چگونگی عرضه خدمات پسته خانه ها درکابل شاکی بوده، اظهار می دارند که با روند فعالیت های سنتی پسته خانه ها، اکثر پست های شهروندان به فاصله زمانی زیاد ارسال می شود و تضمینی برای گم شدن پست ها نیز وجود ندارد.

استفاده از خدمات انترنتی افزایش می یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد