استراتیژی-جدید-آمریکا-در-قبال-افغانستان-مبهم-است

رییس کمیتۀ تسلیحاتی مجلس سنای امریکا اظهار داشته است که راهبرد جدید این کشور برای افغانستان گنگ بوده و از دونالد ترامپ می خواهد تا جزئیات این راهبرد را در اختیار شان قرار دهد.

به گزارش افغان نیوز: جان مک کین، رییس کمیتۀ تسلیحاتی مجلس سنای امریکا از دونالد ترامپ می‌خواهد تا جزئیات راهبرد جدید آن کشور برای افغانستان را در اختیارشان قرار دهد.

به نظر می‌رسد همان‌گونه که تمام جزئیات راه‌برد جدید امریکا برای افغانستان در اختیار رسانه‌ها قرار داده نشده، نهادهای کلیدی امریکا از جمله مجلس سنای آن کشور نیز از آن در ناآگاهی قرار دارد.

در همین رابطه جان مک کین، رییس کمیتۀ تسلیحاتی مجلس سنای امریکا روز گذشته به رسانه‌ها گفته‌است تا زمانی که جزئیات راه‌برد جدید امریکا را دونالد ترامپ در اختیار کمیتۀ تسلیحاتی سنا نگذارد، اجازۀ تقرری به گزینش‌های ترامپ در بست‌های مهم نخواهند داد.

به گفتۀ مک کین، در صورتی که ده‌ها هزار سرباز وضعیت کنونی افغانستان را تغییر نمی‌دهد، این‌که افزایش اوسط نیروهای امریکایی چگونه سبب تغییر وضعیت در افغانستان خواهد شد واضح نیست.

او با انتقاد از عدم تشریک آگاهی توسط رهبری دولت ترامپ با کانگرس امریکا گفته‌است که در زمان اوباما این مسئله بیش‌تر رعایت می‌گردد و روابط بیش‌تری وجود داشت.

جان مک کین در حالی خواهان وضاحت در مورد جزئیات راهبرد جدید امریکا برای افغانستان می‌شود که پیش از این برخی از طرف‌های سیاسی نیز به چنین مسئله‌یی اشاره کرده بودند.

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان گفته بود که برخی از بخش‌های استراتیژی جدید  امریکا گنگ است و باید در مورد آن وضاحت داده شود.

استراتیژی جدید آمریکا در قبال افغانستان مبهم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد