استقبال-اشرف-غنی-از-استراتژی-جدید-آمریکا-در-مجمع-عمومی-سازمان-ملل

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشته است که ما از این استراتژی، که اکنون ما را در مسیر اطمینان بخشی قرار می دهد استقبال می کنیم. مردم افغانستان سال هاست در جستجوی چنین عزمی به آمریکا چشم دوخته اند.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهور افغانستان، در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل که عصر سه شنبه به وقت نیویورک ایراد شد از استراتژی دولت جدید آمریکا در کشورش که با افزایش نیروها همراه است استقبال کرد.

وی افزود، با اعلام استراتژی ترامپ برای مقابله با تروریسم و ایجاد ثبات در جنوب آسیا، شراکت پایدار افغانستان و آمریکا و جامعه بین المللی تجدید شده و جهتی تازه پیدا کرده است.

غنی تصریح دشته است که ما از این استراتژی، که اکنون ما را در مسیر اطمینان بخشی قرار می دهد استقبال می کنیم. مردم افغانستان سال هاست در جستجوی چنین عزمی به آمریکا چشم دوخته اند.

او گفت این استراتژی حاوی این پیام برای طالبان و حامیان آن است که نمی توانند به پیروزی نظامی دست پیدا کنند.

وی اشاره نمود که ما فقط از طریق یک راه حل سیاسی می توانیم به صلحی پایدار برسیم و من از همه صفوف طالبان می خواهم در دیالوگی میان افغان ها شرکت کنند. همچنان از پاکستان خواست برای بحث درباره صلح، امنیت و همکاری منطقه ای برای رسیدن به رفاه با افغانستان وارد مذاکره شود.

او گفت که مناقشه افغانستان برای مدت های مدید از دریچه جنگ داخلی دیده شده است اما این جنگ "نه در داخل خاک ما، بلکه بر سر خاک ماست.

استقبال اشرف غنی از استراتژی جدید آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد