استقبال-مجلس-نمایندگان-از-نیروهای-امنیتی

نمایندگان مجلس از نیرهای امنیتی به خاطر تامین امینت عزادارن عاشورای حسینی‌ استقبال کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان امروز دوشنبه‌(10 – میزان) درکابل در نشست عمومی مجلس گفت: تلاش نیروهای امنیتی برای تامین امنیت عزاداران حسینی در سراسر کشور قابل ستایش و قدردانی است.

آقای ابراهیمی افزود، مراسم عاشورا در سراسر کشور "شان دار" برگزار شد و جا دارد که از ملت بزرگ افغانستان و به ویژه نیروهای امنیتی که در تامین امنیت عزاداران کوشیده اند، استقبال و قدردانی صورت گیرد.

به گفته وی، مراسم عاشورا در حالی از سوی نیروهای امنیتی تامین امنیت شد که دسایس دشمن به منظور هدف قراردادن وحدت مذهبی مردم افغانستان وجود داشت.

وی علاوه کرد،  وحدت مذهبی ملت بزرگ افغانستان نیز در سطح کشور قابل تقدیر است.

در همین حال، شمار دیگر نمایندگان مجلس نیز از نیروهای امنیتی کشور به منظور تامین امنیت دهه اول ماه محرم و مراسم عاشورای حسینی قدردانی و تشکری نمودند.

به گفته آنان، نیروهای امنیتی با تحمل زحمات فروان امنیت عزاداران حسینی را در دهه محرم تامین کردند و جا دارد از این تلاش نیروهای امنیتی قدردانی شود.

این در حالی است که مراسم عاشورای حسینی روز گذشته (9 میزان) در سراسر کشور بدون کدام حادثه امنیتی برگزار شد.

پیش از این تهدیدهای بلند امنیتی و احتمال حمله بر مساجد، تکیه خانه‌ها و دسته‌های عزدارای اباعبدالله‌ الحسین وجود داشت و این مساله نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده بود.

دولت افغانستان به منظور تامین امنیت مساجد، تکیه خانه‌ها و عزداران حسینی برنامه جامع امنیتی را در سراسر کشور روی دست گرفته بود.

گفتنی است که مسوولیت حملات انجام شده بر مساجد و تکیه خانه‌ها توسط داعش پذیرفته شده است؛ اما دولت و مردم افغانستان می‌گویند که این حملات به منظور دامن زدن به اختلافات مذهبی در کشور راه اندازی می‌شوند.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله نیز با اعلام کامیابی این برنامه امنیتی امروز گفت که در دهه اول محرم به جز از یک حادثه (مسجد قلعه فتح الله شهرکابل) دیگر هیچ حادثه ای در سراسر کشور رخ نداده است.

استقبال مجلس نمایندگان از نیروهای امنیتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد