اسلام‌آباد-برای-نابودی-نظام-آموزشی-افغانستان-برنامه-دارد

معاون رییس جمهور پیشین کشور می‌گوید که جامعه‌ی بی‌تعلیم، بدون نظام اداری مدرن و محتاج به اسلام آباد یکی از برنامه‌های استراتیژیک پاکستان در افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون رییس جمهور پیشین افغانستان، امروز دوشنبه(۲۹، قوس) در برگه فسبوک‌اش نوشته است: «جامعه‌ی بی‌تعلیم، بی‌خبر از خود و بدون نظام اداری منسجم و مدرن و محتاج به اسلام آباد در افغانستان یکی از برنامه‌های استراتیژیک پاکستان است.»

آقای صالح در واکنش به اظهارات عمران خان، نخست وزیر پاکستان در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی، نوشته است که اسلام‌آباد بالاخره آرزوی استراتیژیک و امنیتی خویش را به واقعیت جامعه‌ی افغانی بدل کرده است.

وی نوشته است: «عمران خان بخاطر دستیاب شدن به هدف فوق و در تداوم سیاست کشورش گفت که ضدیت با تعلیم و تحصیل بخشی از سنت‌ها و مشخصه جامعه‌ی افغانستان است.» 

صالح می‌گوید که پاکستان از تکرار و تکرار تا امروز نتیجه گرفته است که طالب یک واقعیت جامعه‌ی افغانی بوده و حالا دنبال بخش‌های دیگر را گرفته‌اند. اما ایستاده‌گی مردم افغانستان در برابر این اظهارات نفاق‌انگیز مایه دلگرمی و نشاندهنده بیداری ملت ماست. 

در عین حال، طالب وسیله تطبیق اهداف و ملیشه نیابتی پاکستان است. پس مقاومت در برابر طالب به هر نحو ممکن را نباید فراموش کرد.

در همین حال، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز سخنان عمران خان در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی را توهین‌آمیز پنداشته و تاکید کرده است که داعش به عنوان یک تهدید در خاک ما نه بلکه در پاکستان وجود دارد.

این درحالی است که نخست وزیر پاکستان، روز گذشته با اشاره به اینکه امریکا باید میان طالبان و چهل میلیون افغان تفاوت قایل شود، اعلام کرد که حقوق بشر از یک جا به جای دیگر فرق می‌کند؛ مثلا فرهنگ کابل، هیچ‌گاهی با فرهنگ مناطق روستایی یک‌سان نبوده است.

برات علی بهکام

اسلام‌آباد برای نابودی نظام آموزشی افغانستان برنامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد