اسلحه-را-کنار-گذاشته-افغانستان-را-بر-اساس-قانون-میسازیم

رئیس جمهورغنی میگوید که تامین عدالت و مبارزه با فساد باید بر اساس قانون صورت گیرد و ما افغانستان را بر اساس قانون اعمار میکنیم نه بر اساس اسلحه.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهورغنی امروز یک شنبه (13سنبله) در نشست بورد مشترک نظارت و انسجام بروکسل در مورد افغانستان در کابل بیان کرد که حکومت علیه فساد اداری به صورت جدی مبارزه میکند.

او بیان داشت که بر اساس وعده های که به جامعه جهانی داده ایم اسلحه را کنار گذاشته و افغانستان را بر اساس قانون خواهیم ساخت.

او در این کنفرانس تامین عدالت و قانونمندی، امنیت و مبارزه با فساد را برای تغیر افغانستان مهم تلقی کرده و گفت که برای تغیر افغانستان باید این سه اصل رعایت گردد.

براساس گفته های رئیس جمهوری، او هر هفته چهار ساعت، تمام قرارداد های وزارت خانه ها را مرور میکند تا از شفافیت در آن اطیمنان حاصل کند.

آقای غنی با بیان اینکه در پروسه استخدام کارمندان "CBR" نیز تلاش همه جانبه صورت گرفته است و افغانستان به کارمندان صادق و با ظرفیت نیاز دارد نه به کارمندانی که بر اساس روابط و فساد استخدام شده اند.

او تصریح کرد کگه با محو فساد یک افغانستان نوین به بار خواهد آمد.

او یاد آور شد که در قسمت صادرات نیز ما در خدمت سکتور خصوصی هستیم، چنانچه در آینده نزدیک ما شاهد افتتاح خط ریل در کشور خواهیم بود.

همچنان ویزای تجارتی را از یک سال به سه سال افزایش داده است.

اما با تمام گفته های رئیس جمهورغنی هنوز قانون در افغانستان عملی نشده است و بیشتر زورمندان از اسلحه کار میگیرند و قانون شکنی میکنند.

نمونه بارز آنرا میتوان در درگیری مسلحانه میان طرفداران حبیب الله کلکانی و طرفداران جنرال دوستم در تپه شهرآرای کابل در مراسم خاکسپاری دوباره پیکر حبیب الله کلکانی مشاهده کرد.

با اینکه نیروهای امنیتی در کشور وجود دارد اما هنوز افراد مسلح غیر مسئول در پایتخت کشور دست به شلیک و درگیری های مسلحانه میزنند.

اسلحه را کنار گذاشته افغانستان را بر اساس قانون میسازیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد