اشتغال-زایی-در-اولویت-برنامه-ها-قرار-دارد

فیض الله ذکی، وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین گفت که در چند سال گذشته، مسئله اشتغال زایی در اولویت کاری هیچ ارگان دولتی قرار نداشت؛ اما اکنون در آجندای کاری تمام ادارات قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: فیض الله ذکی، وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین امروز پنجشنبه( ۱۳ - ثور) در کابل، طی کنفرانس خبری گفت:" در چند روز اخیر، مسئله اشتغال زایی در اولویت حدود ۱۵ جلسه فوق العاده ادارات دولتی قرار گرفته است."

وی افزود که حدود ۲ میلیون نفوس در سراسر کشور فعلا بیکار اند و با گذشت هر روز افزایش می یابد.

آقای ذکی همچنان یاد آور شد؛ دو روز قبل، موضوع اساسی در دو کنفرانس ملی در کابل، که حدود  ۲۴۰ نفر و ۷۵ نهادهای مختلف دولتی و خصوصی از ۳۴ ولایت در این کنفرانس اشتراک نموده بودند، طرح اشتغال زایی بوده است.

وی تاکید دارد که حکومت باید برای ایجاد کار و فراهم نمودن زمینه های مناسب شغلی برای خانم های متشبث و تجارت پیشه، سکتور خصوصی را حمایت نماید.

از سوی هم عتیق الله نصرت، رئیس اتاق تجارت و صنایع گفت:" در سه سال اخیر، سطح بیکاری و مشکلات در عرصه های مختلف در سراسر کشور افزایش یافته است."

آقای نصرت افزود، خوشبختانه برای کاهش سطح بیکاری خصوصا طبقه خانم های تجارت پیشه و متشبث، در این اواخر، اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی که در راس آن نیز یک خانم می باشد، ایجاد شده است.

وی تاکید دارد که دولت باید در قسمت فراهم سازی زمینه های مختلف شغلی، دسترسی به امکانات لازم و قرضه های سهل، با سکتور خصوصی از هیچ گونه تلاش دریغ نکند.

این درحالی است که شمارزیادی از شهروندان از فساد اداری، بیکاری و فقر اقتصادی شاکی بوده، اظهار میدارند که با تداوم روند کنونی در ادارات دولتی، سطح اقتصاد کشور بد تر شده و بحران بیکاری افزایش خواهد یافت.

 

اشتغال زایی در اولویت برنامه ها قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد