اشرف-غنی-با-خانم-آنیتی-دیکسون-معاون-بانک-جهانی-دیدار-کرد

آقای اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با خانم آنیتی دیکسون معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد،  رئیس جمهور از کمک های بانک جهانی در عرصه های مختلف با افغانستان تشکری کرده گفت که حکومت وحدت ملی در راستای اصلاحات در تمام بخش ها متعهد است و اصلاحات در ارگان های عدلی و قضایی به میان آمده و در سایر ارگان ها نیز جریان دارد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش های حکومت افغانستان در زمینه اتصال منطقوی، گفت که با احداث خط آهن میان کندز، مزار شریف الی هرات، کشورهای چین و ایران از طریق افغانستان وصل خواهند شد.

وی افزود که با گسترش روابط افغانستان با کشورهای آسیای میانه، سهولت های زیادی در راستای تجارت و ترانزیت به میان خواهد آمد و همچنان اصلاحات در زمینۀ استخراج معادن نیز جریان دارد.

رئیس جمهور کشور گفت که افغانستان در بخش های مدیریت آب، برنامه های زیادی روی دست دارد که با تطبیق آن زراعت رشد خواهد کرد و در زمینه تولید انرژی برق  گام های بیشتری برداشته خواهد شد.

در مقابل، خانم آنیتی دیکسون معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی از تلاش های حکومت افغانستان در زمینه های اصلاحات و مبارزه با فساد اداری و استخدام نسل جدید در سطوح مختلف دولتی، ستایش کرد.

وی از ادامۀ کمک های اقتصادی و انکشافی بانک جهانی به افغانستان اطمینان داده، گفت که کشورهای آسیای جنوبی را در خصوص گسترش هر چه بیشتر روابط تجارتی و ترانزیتی با افغانستان، تشویق خواهد نمود.

اشرف غنی با خانم آنیتی دیکسون معاون بانک جهانی دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد