اشرف-غنی-به-منظور-تامین-صلح-درکشورعازم-عربستان-می-شود

قرار است نشست دو روزه ای به منظور مبارزه موثر علیه تروریسم و اجماع منطقه ای در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود. اشرف غنی نیز به منظور آوردن صلح امروزعازم این کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نبی مصداق مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور غنی گفته است به دلیل اینکه عربستان می تواند پاکستان را وادار به همکاری در برقراری امنیت افغانستان نماید نقش مهم در آوردن صلح دارد.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور تصریح کرد عربستان سعودی از سال‌ها به این‌سو دوست استراتژیک پاکستان است و امید واری های وجود دارد که  در این کنفرانس به پاکستان یک پیام واضح برای توقف خشونت ها دهد.  

روزنامه اندیا تودی چاپ هند نیز گزارش دادهکه  نواز شریف صدراعظم پاکستان و ده‎‎ها تن دیگر از رهبران کشور های مسلمان درین اجلاس اشتراک خواهند نمود.

از سوی هم روزنامه می‌نویسد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در این کنفرانس نیز شرکت خواهد کرد.

اندیا تودی نوشتهاست که دونالد ترامپ در جریان دیدار از عربستان سعودی هنگام سخنرانی‌اش به جهان اسلام، روی گامهای بعدی ادامه مبارزه با داعش و افراطگرایی در افغانستان و پاکستان صحبت خواهد کرد.

بر اساس برخی گزارش ها: عربستان در کنار پاکستان و امارات متحده عربی، کشوری است که حاکمیت رژیم طالبان را در افغانستان به رسمیت شناخته بود. چنانچه بر این گروه نفوذ زیادی دارد.

با توجه به این نقش عربستان در منطقه، فیض محمد زلاند یکی از کارشناسان سیاسی تأکید دارد که باید کوشش بیشتر بر جلب همکاری سعودی در قضایای افغانستان صورت گیرد.

این کارشناسان سیاسی گفته است "اگر رئیس جمهور غنی با اسناد و شواهد در این جلسه شرکت کند و اشتراک کنندگان را تشویق کند تا بالای پاکستان فشار وارد کند، این یک دستاورد بزرگ حکومت افغانستان خواهد بود."

به گفته وی، اگر عربستان سعودی صادقانه با افغانستان همکاری کند می‌تواند بالای پاکستان فشار وارد کند تا دست از مداخله در این‌کشور برداشته و در تأمین صلح و ثبات افغانستان گام بردارد.

گفتنی است که شارژ دافیر سفارت عربستان سعودی در کابل به روز سه شنبه در جریان ملاقات با رئیس جمهور افغانستان در ارگ، دعوت نامه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی را به محمد اشرف غنی برای اشتراک درین اجلاس تقدیم کردهاست.

 

اشرف غنی به منظور تامین صلح درکشورعازم عربستان می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد