اصلاحات-در-بخش-های-ملکی-و-نظامی-حکومت-در-حال-اجرا-است

محمد سرور دانش معاون رئیس جمهور بیان داشته که اصلاحات در بخش های ملکی و نظامی حکومت در حال اجرا است و دولت افغانستان تلاش دارد تا تعهداتش در قبال جامعه جهانی را عملی نماید.

به گزارش افغان نیوز: مایکل ملیبند، فرستاده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان، با استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور دیدار و در مورد مسایل مهم سیاسی درافغانستان، بحث و گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار از همکاری های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیشتر ازیک دهه گذشته با دولت و مردم افغانستان ابراز قدر دانی کرده و از نقش آقای ملیبند، به حیث فرستاده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان در عرصه های تأمین و توسعه حقوق بشر، حقوق زنان، مبارزه با فساد و توسعه دموکراسی تمجید کرد.

معاون رئیس جمهور گفت که روابط حسنه بین دولت افغانستان و اتحادیه اروپا همچون گذشته ادامه خواهد یافت.

دراین دیدار، موضوعاتی چون ثبات سیاسی، اصلاحات در بخش های مختلف، مذاکره با مخالفان مسلح دولت، برگزاری انتخابات و حاکمیت قانون مورد بررسی قرار گرفت. معاون رئیس جمهور درپیوند به پروسه صلح در کشور با اشاره به اینکه صلح بعد داخلی و بیرونی دارد، همکاری جامعه جهانی و همچنین کشورهای منطقه را در به نتیجه رسیدن این پروسه مهم خوانده گفت: با تمام مشکلات و چالش هایی که فراروی روند صلح وجود دارد، حکومت افغانستان اما نا امید نیست.

استاد دانش با تأکید برنقش سازنده کشورهای همسایه در فرایند صلح گفت: اگرچه کشورهای همسایه گاه گاهی پیام های مثبتی در مورد همکاری با پروسه صلح می فرستند؛ ولی مهم این است که چنین پیام هایی صادقانه باشد.

معاون رئیس جمهور، برگزاری انتخابات، تطبیق اصلاحات به منظور تأمین حکومتداری خوب، ثبات سیاسی و مذاکره با مخالفان مسلح دولت را از اولویت های اساسی حکومت وحدت ملی خواند و افزود که دولت افغانستان با توجه به تعهداتی که در کنفرانس های وارسا و بروکسل دارد، تلاش می کند به اهداف تعیین شده در آن دو کنفرانس دست یابد.

استاد دانش تطبیق اصلاحات در هردو عرصه ملکی و نظامی را به منظور تحرک بیشتر در تطبیق برنامه های عملیاتی حکومت در زمینه های مختلف با اهمیت خوانده گفت که فرایند تطبیق برنامه های اصلاحاتی همچنان روند روبه پیش دارد و دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته ایم.

در این دیدار مایکل ملیبند، فرستاده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان، ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت های بدست آمده در عرصه های مختلف، ثبات سیاسی، برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری، اصلاحات و حاکمیت قانون را از موضوعات مهمی عنوان کرد که حکومت افغانستان نسبت به آن ها در برابر همکاران بین المللی خود، تعهداتی مشخصی دارد.

وی گفت: او در سفری که به نیو یارک و واشنگتن داشته است، بر اهمیت و ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی و نقش حمایتی جامعه جهانی تأکید ورزیده است.

به گفته ای آقای ملیبند، مدیریت و برگزاری انتخابات آینده پارلمانی به صورت شفاف وسراسری، می تواند تجارب ارزشمندی را به دولت افغانستان و همکاران بین المللی آن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به همراه داشته باشد.

وی یکی از عناصر کلیدی حل بحران افغانستان را مصالحه و مذاکره با مخالفان مسلح دولت خواند و گفت که بدون شک همکاران بین المللی افغانستان و همچنین کشور های همسایه آن، در فرایند صلح نقش کلیدی دارند.

اصلاحات در بخش های ملکی و نظامی حکومت در حال اجرا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد