اعتراضات-به-هدف-استعفای-رئیس-جمهور-برای-سومین-روز-ادامه-یافت

معترضان برای سومین روز متوالی خواستار استعفای رئیس جمهور غنی شده و او را فرد بی کفایت و مستبد می پندارند که نمی تواند از پس مشکلات و دشمنان افغانستان برآید.

شماری از این اعتراض کنندگان در روز سومین این گردهمایی یک شنبه(14 جوزا)  در مصاحبه با خبرنگار افغان نیوز می گویند: اشرف غنی هیچ راهی جزء برکناری و استعفا ندارد.

آثار حکیمی یکی از تظاهرات کنندگان با ابراز این مطلب تصریح می کند که غنی در ظاهر یک فرد دانشگاهی و روشنفکر اما در باطن تمامیت خواه و مستبد برای مردم ثابت شده است که مصمم بودن مردم ریشه این استبداد ظلم خشکانیده خواهد شد.

حکیمی اضافه می کند عبدالله عبدالله تنها در برابر 4 میلیون رای مسئولیت دارد که در شرایط کنونی قادر به جبران آن نیست اما اصل هدف این ملت رئیس جمهور است که باید کنار رود و معاون دوم سرور دانش به عنوان سرپرست تا زمان برگزاری انتخابات کار کند.

او بی نظمی و هرج و مرج در کشور را با برقراری این حالت رد کرد اما تاکید نمود که همین اکنون نیز افغانستان در یک بحران امنیتی و هرچ و مرج به سرمی برد.

قیام الدین یک تن از مولوی ها که در جمع معترضان دیده می شود نیز عدم مدیریت سالم را ضعف اساسی رئیس جمهور برحال دانسته اظهار داشت اشرف غنی به دلیل بی مسئولیتی که دارد نمی تواند به قدرت ادامه دهد و ماندن او در ارگ غیر قابل قبول است.

مولوی علاوه کرد که عبدالله در برابر 4 میلیون رای مردم نتوانست مسئولیت خود را ادا نماید ،بر او شرم است که دوباره خواهان رای مردم باشد.

در همین حال نجیب الله آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری در تماس تلفنی به افغان نیوز می گوید:" تظاهرات حق مردم است و ریاست جمهوری هیچ مخالفتی با این اعتراضات ندارد."

آزاد خاطر نشان ساخت رئیس جمهور خواهان شنیدن اظهارات مردم می باشد به شرطی که آنها از میان خود نمایندگان مشخصی انتخاب کرده به ارگ بفرستند.

معاون سخنگوی ریاست جمهور اظهار داشت که تا زمان تعیین شده رئیس جمهور در مقام شان خواهند ماند و برگزاری انتخابات نیز در غیر از زمان سر رسیدش خلاف قانون اساسی کشور می باشد.

اعتراضات به هدف استعفای رئیس جمهور برای سومین روز ادامه یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد