اعتصاب-غذای-فعالین-مدنی-و-جنبش-روشنائی-در-بامیان

برخی از فعالین مدنی و اعضای جنبش روشنائی در پیوند به قتل هزاره ها در نقاط مختلف کشور، دست به اعتصاب غذائی زدند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از فعالین مدنی و جنبش روشنائی بعد از ظهر روز ( جمعه، ۲۶ اسد) در ولایت بامیان، بخاطر نسل کشی و قتل عام هزاره ها از سوی گروه های مختلف در افغانستان، دست به اعتصاب غذائی زدند.

معترضین خیمه تحصن را در پیش دفتر ولایتی سازمان ملل متحد و اداره محلی بامیان، بر پا نمودند و اعتصاب غذائی کردند، این معرتضین حکومت را به تبعیض سیستماتیک و کم توجه ای نسبت به هزاره ها متهم نمودند و از سازمان ملل متحد خواهان متوقف ساختن کشتار هزاره در افغانستان شدند.

عبدال دانشیار، یکی از فعالین مدنی بامیان می گوید، که باید یک هئیت حقیقت یاب از سازمان ملل تشکیل گردد و کشتار افراد ملکی را مورد بررسی قرار دهد.

اعتصاب کننده ها که تعداد شان در حدود 10 نفر می رسید، می گویند که حکومت وحدت ملی در طی 3 سال اخیر، نسبت به باشنده های مناطق مرکزی برخورد دوگانه را انجام داده است. آنان می گویند تازمانیکه به خواست های آنان توجه صورت نه گیرد، دست از اعتصاب غذائی بر نمیدارند.

محمد رضا کرمانی، یک دیگر از معترضین می گوید، حکومت در مقابل هزاره ها تبعیض قائل بوده و در طی سه دهه کشتار سیستماتیک در مقابل این قوم روا داشته اند.

این درحالی است که طی سه سال اخیر، ده ها انفجار در نقاط مختلف افغانستان صورت گرفت و در پی آن حوادث، صد ها نفر کشته و زخمی شدند. در تازه ترین مورد، پس از چاشت روز چهارشنبه انفجار در مرکز آموزشی موعود در غرب کابل صورت گرفت که در نتیجه آن بیش از 50 نفر کشته و نزدیک به 60 نفر دیگر زخم برداشتند.

اعتصاب غذای فعالین مدنی و جنبش روشنائی در بامیان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد