اعلام-افزایش-نیروهای-ناتو-در-افغانستان

ناتو گفته است که با ابهامات موجود در مورد مشارکت اعضای شان در افغانستان، قرار است که در ماه آینده شمار افزایش نیروهای شان را اعلام نماید.

به گزارش افغان نیوز:  آمریکا درپی اعلام استراتژی خود در قبال افغانستان، در نظر دارد تا حدود ۳۵۰۰ سرباز جدید به این کشور اعزام کند، اما هنوز معلوم نیست که ناتو چه تعداد سربازان جدید به افغانستان اعزام خواهد کرد.

با این حال، پیتر پاول، رییس کمیته نظامی ناتو گفته است که اعضای این سازمان، شمار افزایش نیروهای خود در افغانستان را ماه آینده اعلام می‌کند.

بربنیاد گزارش‌ها، در حال حاضر سران کشورهای عضو ناتو رایزنی دارند، تا چه تعداد سربازان جدید به افغانستان اعزام کنند.

آمار دقیق از شمار سربازان ناتو در افغانستان در دست نیست. قبلا گزارش شد که حدود ۱۳۰۰ سرباز خارجی به شمول ۸۴۰۰ سرباز آمریکایی، در چوکات مأموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند.

اما اخیراً گزارش‌های به نشر رسیدند، آمار ۸۴۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان دقیق نیست و در این کشور حدود ۱۱۰۰۰ سرباز این کشور حضور دارند.

یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، گفته است که با وجود اعلام استراتژی آمریکا در افغانستان، ناتو و واشنگتن همچنان تلاش دارند تا نقشه راه خود را در جنگ ۱۶ ساله افغانستان ترسیم کنند.

او در ادامه اعزام ۳۵۰۰ سرباز اضافی به افغانستان را راه حل کوتاه مدت خوانده و افزوده، آمریکا چگونگی و شمار نیروهای اعزامی برای سال ۲۰۱۸ در این کشور را بررسی می‌کند.

اعلام افزایش نیروهای ناتو در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد