اعمال-اصلاحات-به-معنی-دشمنی-با-حکومت-نیست

رییس مجلس نمایندگان با ابراز این که تطبیق اصلاحات و بازگو نمودن مشکلات مردم و رسانیدن صدای ملت به گوش دولت به معنی دشمنی با حکومت نبوده و این وظیفه مجلس است تا از کمکاری های حکومت باخبر شده برای حل آن تلاش کنند.

به گزارش آژانس افغان خبر: عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، امروز شنبه (۲۷ سنبله ) در مجلس گفت: اوضاع نابسامان امنیتی، صحی و انکشافی در اکثر ولایات کشور به خصوص ولایت غور، کاپیسا و پکتیا مردم را متضرر نموده است و حکومت باید به آنها توجه نماید.

آقای ابراهیمی تاکید کرد که وضعیت صحی ولایت غور نگران کننده بوده و وزیر صحت و داخله در جلسه استجوابیه مجلس دعوت شده  به تمامی سوالات نمایندگان پاسخ ارایه کند.

وی با اشار به اینکه وضعیت صحی نیز در این ولایت تعریفی ندارد افزود؛ عدم بهداشت درست در مراکز صحی و رسیدگی نکردن به بیماران باعث شکایت مردم شده است.

آقای ابراهیمی علاوه کرد که متوجه کردن حکومت به کمکاری هایش برای اعمال اصلاحات به معنی دشمنی با آن نیست و باید حکومت به گفته های نمایندگان گوش فرا دهند.

در همین حال سید نادرشاه بحر با ابراز نگرانی از اوضاع صحی ولایت غور خاطر نشان ساخت که در این ولایت مراکز صحی کوچکترین توجه به بیماران عاجل و فوری ندارند و از بهداشت کافی  نیز برخوردار نمی باشند.

آقای نجرابی یکی از نمایندگان مردم کاپیسا در مجلس از تعطیل شدن مکاتب به دلیل غیرحاضری معلمان خبر می دهد و خواستار رسیدگی به بی سرنوشتی شاگردان در این ولایت از سوی وزارت معارف شد.

وی می افزاید که حدود ۲۰۰ معلم در روزهای رسمی به خاطر شرکت در سیمینارها مکاتب این ولایت را تعطیل کرده و متعلمین از درس محروم می شوند.

خانم فریده حمیدی، نماینده ولایت نیمروز از آماده شدن میدان هوایی زرنج در این ولایت خبر می دهد و اظهار می دارد که ۳ ماه قبل این میدان هوایی نشت وبرخواست هواپیما ها شده است اما هیچ کس برای افتتاح این میدان هوایی نرفته است.

نماینده مردم نیمروز از حکومت می خواهد تا هر چه زودتر به این مشکل  رسیده کرده و وزیر ترانسپورت و هوانوردی را جهت ارایه پاسخ به این مجلس فرا خواند.

 

 

 

 

اعمال اصلاحات به معنی دشمنی با حکومت نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد