افتتاح-پوستر-هدف-چهار-چوب-سندای-در-کابل

پوستر ۷ هدف چهارچوب سندای کشور جاپان به هدف کاهش خطرات حوادث درسطح جهان که در سال ۲۰۱۵ در شهر سندای این کشور از جانب سران کشورها تصویب گردیده بود افتتاح گردید.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه کشور امروز سه شنبه(2 – عقرب) در محفل روز جهانی کاهش حوادث، پوستر 7 هدف چهارچوب سندای را رسما افتتاح نمود.

آقای عبدالله افزود:«افغانستان منحیث عضو جامعه جهانی، عضو چهارچوب سندای برای کاهش خطرات حوادث می باشد که در سال 2015 در شهر سندای کشور جاپان از سوی سران کشورها تصویب گردید».

وی علاوه نمود، این چهارچوب باید از سال 2015 تا 2030 توسط حکومت های کشورها با تمام تعهدات آن تطبیق گردد.

آقای عبدالله می گوید که از جمله اولویت های این چهارچوب، درک و شناختن خطرات حوادث، سرمایه گذاری برای کاهش آن، ایجاد توانمند سازی در سستم ها، ادارات دولتی و محلات می باشد.

وی خاطرنشان ساخت، اهداف مشخص این اولویت ها، کاهش مرگ میر در سطح جهان تا سال 2030، پائین آوردن اوسط مرگ میر درهر 100 هزار نفر میان سال های 2020 تا سال 2030 در مقایسه با سال های 2005 – 2015 و همچنان توسعه همکاری های بین‌المللی برای کشورهای رو به انکشاف از طریق حمایت پایدار برای تطبیق این چهارچوب تا سال 2030 می باشد.

توبی لانزر، نماینده خاص و هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که حدود 1 میلیون افغان های که بیجا و پناهنده دیگر کشورها شده اند، 1ربع (دونیم لک) آن از اثر حوادث طبیعی؛ مانند سیلاب و برف کوچ های که در شمار از مناطق افغانستان رخ داده است متاثر شده اند.

آقای لانزر می افزاید، کاهش خطرات حوادث دست مسوولین است که باید برای جلوگیری از آن، آگاهی دهی صورت گرفته و همچنان بصورت واقعی امنیت و آرامی را میان شهروندان ایجاد نمایند.

وی خاطرنشان ساخت، از ماه جنوری به این طرف بیشتر از نیم میلیون نفر در افغانستان از دیگر کشورها عودت کرده اند که باید برای آنها کمک و مساعدت صورت گیرد.

او گفت، سازمان ملل متحد به صفت یک اداره همکار درکنار مردم آسیب دیده حوادث طبیعی و عودت کنندگان خواهد بود و از هیچ گونه مساعدت و همکاری شان دریغ نمی ورزد.

این درحالی است که مسوولین و سران کشور های همکار و سازمان ملل متحد؛ فقر، بیکاری و نابسامانی های مردم و دولت افغانستان را ناشی از عدم مدیریت و آگاهی درست سران حکومت عنوان می کنند.

افتتاح پوستر 7 هدف چهار چوب سندای در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد