افرادى-که-با-داشتن-قدرت-مغرور-شده-اند،-باید-تجدید-نظر-نمایند

در خبرنامه ی دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی آمده است که جنگ در شمال کشور، شکل قومى را گرفته و افرادى که با داشتن قدرت مغرور شده و بدمستى مى کنند، بايد بر سياست هاى خود تجديد نظر نمايند.

به گزارش افغان نیوز: گلبدين حکمتيار، رهبر حزب اسلامى گفته است که جنگ در شمال کشور، شکل قومى را گرفته است. دفتر مطبوعاتى حزب اسلامى، در خبر نامه اش بیان داشته است که رهبر حزب اسلامى، اين اظهارات را ديروز طى ملاقات با شمارى از سران قومى و جوانان ولايت بلخ در کابل ابراز داشته است.

منبع افزوده است که در اين ديدار، در مورد تحکيم صلح در سراسر کشور، به ويژه در ولايت بلخ صحبت صورت گرفت.

رهبر حزب اسلامى گفت که جنگ در شمال، شکل قومى را گرفته و مردم از سوى يک گروه کوچک گروگان شده اند.

حکمتيار در اين ديدار افزود افرادى که با داشتن قدرت مغرور شده و بدمستى مى کنند، بايد بر سياست هاى خود تجديد نظر نمايند و از راه هاى غلط برگردند؛ اما موصوف از کسى نام نبرد.

او گفته است که وضعيت جارى دردآور، رو به تغيير است و اميد است که در آيندۀ نزديک در بلخ و سراسر کشور صلح، امنيت و عدالت تامين گردد.

حکمتيار افزوده است که دشمن مى خواهد براى قيام فتنه، زمينه را مساعد سازد و افغان ها را در جنگ هاى ذات البينى درگير نمايد.

به گفتۀ او، جنگ جارى در کشور، از سوى بيگانه ها بر افغان ها تحميل شده و بعضى از افغان ها براى تدوام جنگ استخدام شده و نمى خواهند که در اينجا صلح تامين گردد.

رهبر حزب اسلامى گفت که تعداد جنگ خواهان و وطنفروشان خيلى کم است، اکثريت ملت صلح مى خواهند و از موقف حزب اسلامى در بخش صلح حمايت و طرفدارى مى کنند.

حکمتيار افزود: "ما براى خاتمۀ جنگ با تمامى جوانب ديدار نموديم، به آنها گفتيم که بياييد ماضى را فراموش کنيم و براى آبادى و رفاه کشور دست به کار شويم."

حکمتيار همچنان گفت که قصد انتقام از کسى ندارد، به همۀ آنها دست برادرى درازکرده و خواهان حل افغانى بحران کنونى است که براى اين هدف، به تلاش هاى خود نيز ادامه داده است.

حکمتيار از تمامى احزاب و شخصيت هاى مطرح سياسى خواست تا از ايجاد ائتلاف ها عليه يکديگر جلوگيرى نمايند، زمان معين براى برگزارى انتخابات راه هموار سازند و نتايج انتخابات را قبول کنند.

افرادى که با داشتن قدرت مغرور شده اند، باید تجدید نظر نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد