افزایش-ده-درصدی-درآمدی-ملی-در-مقاسیه-به-سال-پیش

وزارت مالیه اعلام کرده است که این وزارت ۱۶۰ میلیارد افغانی در آمد ملی را جمع‌آوری کرده که در مقایسه به سال مالی ۱۳۹۷ ده درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش آژانس افغان نیوز: وزارت مالیه کشور امروز( دوشنبه، 12 عقرب) در اعلامیه‌ی گفته است که وضعیت جمع‌آوری درآمد ملی و مصرف بودجه به ویژه بودجه‌ی انکشافی رو به بهبود است.

این وزارت می‌گوید که از مجموع ۱۶۰ میلیارد افغانی، ۶۶ میلیارد آن از بخش گمرکات و ۹۴ میلیارد دیگر آن از بخش درآمد به‌دست آمده است.

دراعلامیه این وزارت آمده است که از آغاز سال مالی جاری تا کنون از مجموع ۳۹۹ میلیارد افغانی بودجه ملی، ۳۱۸ میلیارد افغانی آن که 71.7 درصد می‌شود، به مصرف رسیده که در مقایسه با سال مالی گذشته ۳۴.۵ میلیارد افغانی افزایش را نشان می‌دهد.

وزارت مالیه همچنان گفته است که از مجموع ۱۲۴ میلیارد افغانی بودجه‌ی انکشافی، ۹۲ میلیارد افغانی که 62 درصد می‌شود به مصرف رسیده  و از مجموع ۲۷۵ میلیارد افغانی بودجه‌ی عادی نیز ۲۲۶ میلیارد آن به مصرف رسیده است.

این در حالی است که روز گذشته شماری از اعضای مجلس نمایندگان از افزایش گمرگات، و باج گیری در گمرکات کشور ابراز نگرانی کردند.  

افزایش ده درصدی درآمدی ملی در مقاسیه به سال پیش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد